Zobacz jak Porsche 911 wywraca pachołki na slalomie. Szok, że tak sportowe auto oblało test łosia [WIDEO]

Zobacz jak Porsche 911 wywraca pachołki na slalomie. Szok, że tak sportowe auto oblało test łosia [WIDEO]

Podaj dalej

Porsche 911 to samochód kultowy. Co do tego nie ma żadnej dyskusji. Jednak jak każde auto ma pewne mankamenty, na które zwracał uwagę już kilka lat temu Jeremy Clarkson z Top Gear. Nie bez powodu Porsche 911 wywraca pachołki w slalomie przygotowanym przez hiszpańską redakcję.

Dlaczego Porsche 911 nie pokonało slalomu bez zarzutu?

Aby to zrozumieć trzeba przeanalizować opinię Clarksona sprzed kilku lat, który zarzucał 911-tce, że prowadzi się gorzej niż tańsze modele 718 Cayman czy Boxster. Dlaczego wysnuł taką hipotezę? Ze względu na fakt, że w tym modelu silnik znajduje się za tylnymi kołami, napęd przekazywany jest na tylną oś, a przód auta jest bardzo lekki.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

W rezultacie samochód trudno opanować, gdy zacznie wpadać w nadsterowny poślizg. Oczywiście, kiedy wszystkie systemy wspomagające kierowcę są włączone to auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Jednak gdy je wyłączymy, wtedy bardzo łatwo utracić kontrolę nad samochodem. Środek ciężkości przeniesiony na sam koniec pojazdu i bardzo lekki przód w czasie poślizgu działa jak ciężkie wahadło. Trudno go zatrzymać i wyprowadzić tył z krytycznej sytuacji. To prawdopodobnie dlatego na teście Porsche 911 wywraca pachołki na slalomie.

Z kolei w modelach 718 Boxster i Cayman silnik umieszczony jest przed tylną osią. Zaraz za plecami kierowcy i pasażera. Środek ciężkości znajduje się w środku karoserii. Dzięki czemu samochód prowadzi się podobno lepiej i pewniej niż 911. Mimo wszystko i tak wymaga dość dużo wprawy w przypadku wpadnięcia w poślizg. Jednak taka budowa jest jedną z lepszych jeżeli chodzi o idealne prowadzenie się auta na suchym torze. Taki układ stosuje się przecież w najwyższych klasach wyścigowych.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Fot. Youtube/km77.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News