Zobacz jak jeździ ostatnie takie BMW M3 E46! [WIDEO]

Zobacz jak jeździ ostatnie takie BMW M3 E46! [WIDEO]

M3 E46

Podaj dalej

Ekipa z holenderskiego kanału motoryzacyjnego AutoTopNL testowała już wiele spektakularnych samochodów za miliony. Tym razem przyszła pora na jedno z ostatnich ,,analogowych’’ BMW M3 E46. Jak sprawuje się po latach?

To ostatnie takie M3!

Dlaczego? Bo to ostatnia generacja tego modelu z 6-cylindrową, pięknie brzmiącą jednostką wolnossącą. To właśnie taki silnik zawsze kojarzył się z marką BMW. To w połączeniu z manualną skrzynią biegów daje fantastyczną mieszankę emocji i adrenaliny. Jest to też ostatnia M-ka od BMW zaprojektowana według klasycznej bawarskiej szkoły. Design jest agresywny, zadziorny, ale jednocześnie stonowany i klasyczny.

Sylwetka pomimo upływu lat nadal wygląda genialnie. Nie oznacza to, że się nie zestarzała, bo ewidentnie widać, że jest to samochód z innej epoki. Jednak nadal prezentuje się zjawiskowo i można go polubić.

Jakie osiągi ma BMW M3 E46?

Jak już wyżej wspominaliśmy, auto ma rzędowy silnik 6-cylindrowy. Jednak nie podaliśmy innych ważnych szczegółów. Jego pojemność to 3,2 l, a moc to 343 KM. Co ciekawe, jako, że jest to silnik wysokoobrotowy to moc ta jest osiągana, bardzo wysoko, przy 7900 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei 365 Nm. Samochód przyspiesza do setki w zaledwie 5,2 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po zdjęciu blokady auto jest w stanie rozpędzić się do 280 km/h.

Co warto wiedzieć o napędzie i skrzyni biegów w tym modelu?

Napęd może być przekazywany wyłącznie na tylną oś. To do niedawna była rozpoznawalna cecha aut marki BMW ze znaczkiem M. Do chwili, aż na rynku pojawiło się M5 F90 z napędem xDrive. BMW M3 E46 było dostępne z jedną z dwóch skrzyni biegów. Egzemplarz widoczny na filmie na przekładnię manualną. W ofercie była jeszcze zautomatyzowana skrzynia SMG, ale ta ma opinię problematycznej.

BMW M3 E46
Fot. BMW

Własności jezdne i wygląd to jeszcze nie wszystko

Jedną z najlepszych cech tego modelu jest jeszcze genialny metaliczny dźwięk. Nie da się go pomylić z żadnym innym. To między innymi za to fani BMW tak lubią ten model. Silnik S54B32, który zastosowano w tym modelu brzmi donośnie nie tylko ze względu na fakt, że nie ma turbodoładowania. W tamtych latach nie było też tak restrykcyjnych norm emisji spalin, które obecnie znacznie wyciszyły niektóre auta.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News