Zobacz BMW Serii 7 F02 z potężnym podwójnie doładowanym silnikiem V12! [WIDEO]

Zobacz BMW Serii 7 F02 z potężnym podwójnie doładowanym silnikiem V12! [WIDEO]

BMW F02

Podaj dalej

Zastanawialiście się kiedyś jak jak brzmi turbodoładowany silnik V12? Brzmienie to jedno, a osiągi to drugie. W przypadku tak dużej jednostki napędowej, takie parametry naprawdę imponują. Musisz koniecznie zobaczyć ten samochód w akcji.

Jakie parametry techniczne ma BMW 760Li?

Pod maską takie wersji pracuje jednostka o pojemności 6-litrów, która generuje potężną moc rzędu 544 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku równie imponujące 750 Nm. Dzięki temu, samochód osiąga pierwszą setkę w zaledwie 4,6 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Prawdopodobnie po zdjęciu takiej elektronicznej blokady, BMW 760Li mogłoby przekroczyć prędkość 300 km/h. Ile pali podwójnie doładowane V12 w tym modelu? Przy spokojnej jeździe w trasie, kierowca może zejść do 13 l/100 km. To naprawdę bardzo dobry wynik jak na tak potężny silnik. Jedna w przypadku dynamicznej jazdy, bez problemu przekroczymy 30 l/100 km.

Dlaczego jeszcze ten model BMW jest tak wyjątkowy?

Samochód może mieć naprawdę bogate wyposażenie. Kamery ułatwiające parkowania, skrętna tylna oś, kamera z noktowizorem, automatyczne domykanie drzwi oraz cała masa systemów bezpieczeństwa. To jednak nie wszystko. Na temat opcji wyposażenia w tym modelu można by napisać książkę i to z pewnością niejedną.

BMW logo
Fot. pixabay.com

Co istotne, BMW Serii 7 F01/F02 to model, w którym zarówno dobrze odnajdzie się kierowca jak i pasażer siedzący z tyłu. Mercedesa Klasy S kupuje się bardziej by podróżować na tylnym siedzeniu. BMW to auto dla tych, którzy wolą prowadzić. Jest to też idealne auto dla rodziny, oczywiście bardzo zamożnej. Wiadomo, że limuzyna nigdy nie zastąpi praktyczności oferowanej przez vana czy SUV-a. Jednak nie można tutaj narzekać na brak miejsca. Szczególnie w wydłużonej wersji Lon.g. Bagażnik też ma sporą przestrzeń. Ma on aż 500 l pojemności. To całkiem dobry wynik jak na samochód klasy F z tamtych lat, choć nie rewelacyjny. Najnowszy Volkswagen Passat B8 ma większy kufer, który wybosi 568 l. Jednak w BMW Serii 7 nie bagażnik jest przecież najważniejszy. Liczy się przede wszystkim komfort, przyjemność z prowadzenia, dźwięk silnika i rewelacyjna elastyczność. Nie ważne przy jakiej prędkości wciśniecie pedał gazu w podłogę. Auto za każdym razem ,,wprasuje’’ Was w fotel.

Fot. YouTube/Kanał: AutoTopNL, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News