Znany polski dziennikarz pokazał BMW M5 E60 i Alpinę B5 E60! Czym się różnią? Które auto jest lepsze? [WIDEO]

Znany polski dziennikarz pokazał BMW M5 E60 i Alpinę B5 E60! Czym się różnią? Które auto jest lepsze? [WIDEO]

M5 vs Alpina B5

Podaj dalej

Znany polski dziennikarz motoryzacyjny – Patryk Mikiciuk, pokazał dwa ciekawe modele BMW. Pierwszy z nich to M5 E60 z kultowym już silnikiem V10, a drugie auto to bazująca na Serii 5 Alpina B5. Obydwa auta mają podobną moc, ale różnią się charakterem.

M5 E60 kontra Alpina B5 E60 – które auto jest szybsze?

Modem M5 E60 ma 5-litrowy, wolnossący silnik V10 o mocy 507 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 520 Nm. Samochód osiąga pierwszą setkę w 4,7 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Z kolei, w przypadku Alpiny B65 mamy do czynienia z motorem o pojemności 4,8 l, który został wyposażony w kompresor. Dzięki temu generuje moc rzędu 500 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie aż 700 Nm. Do pierwszej setki auto rozpędza się w 4,7 s, czyli dokładnie tak samo jak M5 E60. Jednak w tym przypadku prędkość maksymalna jest sporo wyższa i wynosi 314 km/h.

BMW M5 E60 V10
Fot. BMW

Czym różnią się charaktery tych obydwu aut?

BMW M5 E60 to rasowy samochód sportowy. Oczywiście nie będzie prowadził się tak pewnie w zakrętach jak choćby BMW M3 E92 czy Ferrari F430 lub Lamborghini Gallardo z podobnych lat. Jednak czuć w nim wyraźnie sportowy charakter. Samochód jest głośny (rasowe brzmienie silnika V10 jest nie do podrobienia), agresywnie zmienia biegi i został nieco bardziej twardo zestrojony. Jest zdecydowanie sztywniejszy od standardowego BMW Serii 5 E60.

W przypadku Alpiny B5 E60 jest zupełnie inaczej. Ten samochód oczywiście ma bardzo podobne osiągi do M5 i jest wręcz od niego szybszy. Jednak to auto zdecydowanie spokojniejsze jeżeli chodzi o jego charakter. Zawieszenie, jak na limuzynę o sportowych osiągach jest naprawdę komfortowe. We wnętrzu nie słychać też wydechu. A już na pewno nie tak głośno jak w M5. Założenia marki Alpina były zupełnie inne. Inżynierowie tej firmy chcieli stworzyć samochód, który będzie bardzo szybki, ale zarazem zapewni kierowcy i pasażerom ponadprzeciętny komfort podróżowania. Ten model raczej nie sprawdzi się na torze wyścigowym, za to bardzo dobrze ,,poczuje się’’ na niemieckiej autostradzie. Oczywiście takiej bez limitów prędkości. Właśnie to odróżnia M-ki od Alpin. Przeżycia z jazdy i to w jaki sposób przekazywana jest moc. M5 robi to brutalnie i głośno, a Alpina dostojnie i w komforcie.

Fot. YouTube/Kanał: Patryk Mikiciuk, BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News