Znany dziennikarz motoryzacyjny testuje Mercedesa Klasy S W223 [WIDEO]

Znany dziennikarz motoryzacyjny testuje Mercedesa Klasy S W223 [WIDEO]

Mercedes W223

Podaj dalej

Znany polski dziennikarz motoryzacyjny – Patryk Mikiciuk – przetestował nowego Mercedesa Klasy S W223. W tym przypadku jest to o tyle właściwa osoba, że miał on styczność już z wszystkimi poprzednimi generacjami tego modelu. Ma więc szerokie porównanie.

Co wyjątkowego jest w nowym Mercedesie Klasy S?

Na pewno duży dotykowy ekran do starowania: radiem, klimatyzacją, ustawieniami samochodu oraz systemem info-rozrywki. Jego przekątna jest tak duża, że zajmuje cały panel środkowy deski rozdzielczej. Prawdopodobnie projektanci wnętrza tej generacji Mercedesa Klasy S inspirowali się deską rozdzielczą w Teslach. To właśnie w autach tej amerykańskiej marki po raz pierwszy pojawiły się tak duże dotykowe ekrany. Jest to rozwiązanie wygodne, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.

Uwagę w nowej Klasie S zwracają również chowane klamki. Takiego bajeru nie było w żadnej wcześniejszej generacji tej luksusowej limuzyny. Samochód został też wyposażony w specjalne czujniki sprawdzające poziom zmęczenia kierowcy. Wszystko to ze względu na bezpieczeństwo.

Jakie wersje silnikowe są dostępne w tym modelu?

W tym modelu niezależnie od wybranej wersji silnikowej mamy gwarancje bardzo dobrych lub rewelacyjnych osiągów. Podstawowa odmiana to S 350d. Ma 3-litrowy silnik Diesla o mocy 286 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. Już takie parametry wystarczają, aby samochód osiągał pierwszą setkę w zaledwie 6,4 s. To bardzo dobry wynika jak na auto, które waży niewiele ponad 2 ton. Jest w tym również duża zasługa bardzo szybkiej 9-biegowej skrzyni automatycznej.

Topowa odmiana to póki co hybryda S 580. Silnik spalinowy ma w tym przypadku 4-litry pojemności i podwójne turbodoładowanie. Generuje moc rzędu 503 KM. Jednostka elektryczna dodaje symboliczne 20 KM. Maksymalny moment obrotowy tego zestawu to 700 Nm spalinowych i 250 Nm elektrycznych. Auto w takiej wersji osiąga setkę w 4,4 s.

Jakiś czas temu w Internecie pojawiły się pogłoski, że ma pojawić się jeszcze 800-konna odmiana AMG. Niestety póki co nie auto jeszcze nie miało swojego debiutu. Jeśli już trafi do sprzedaży, to na pewno was o tym poinformujemy. Sami jesteśmy ciekawi w jakim czasie topowa odmiana AMG będzie osiągać prędkości 100 km/h.

Fot. Mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News