Znaleźliśmy Mercedesa Klasy S AMG za 13 500 zł! Zobacz w jakim jest stanie!

Znaleźliśmy Mercedesa Klasy S AMG za 13 500 zł! Zobacz w jakim jest stanie!

Wydech AMG

Podaj dalej

Mercedes S 55 AMG W220 może być twój za jedyne 13 500 zł. Brzmi atrakcyjnie, prawda? Niby tak, ale patrząc na droższe egzemplarze tego modelu można wywnioskować, że samochód wymaga sporych nakładów finansowych.

Dlaczego ten Mercedes AMG jest tak tani?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Korozja, która jest spotykana w większości egzemplarzy jest w tym przypadku już dość zaawansowana. Rdza zdążyła już opanować dolne ranty drzwi, a także przedni i tylne błotniki. Po obydwu stronach auta. W przypadku lewego boku sytuacja wygląda nieco lepiej. Przedni błotnik oraz tylne drzwi wyglądają tak jakby rdzy nie miały. Do tego, trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że samochód ma kierownicę po niewłaściwej stronie. Ewentualna przekładka to dodatkowe koszty.

Czy da się przywrócić temu egzemplarzowi dawną świetność? Oczywiście, że się da. Pytanie tylko czy się to opłaci. Największą zagadką jest w tym przypadku stopień zaawansowania korozji. Nie wiadomo jak bardzo rdza zdążyła już opanować elementy karoserii, których nie widać na pierwszy rzut oka. Poza tym z opisu aukcji nie dowiecie się absolutnie nic na temat stanu tego egzemplarza. Jeżeli silnik jest dobry to może być ciekawą opcją, na przykład na swapa do innego auta. W ogłoszeniu widnieje przebieg niewiele ponad 150 000 km. Link do aukcji znajdziecie tu.

Osiągi i parametry techniczne S 55 AMG, czyli to co najważniejsze!

Samochód ma pod maską silnik V8 o pojemności 5,4 l. Jego moc to 360 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 530 Nm. Auto z taką jednostką osiąga pierwszą setkę w 6 s. To wynik dość rozczarowujący jak na Mercedesa ze stajni AMG. Oferowane w tamtym czasie Audi S8 D2 robiło to w niewiele ponad 5 s. Jednak w przypadku konkurenta, jego przewagą przy starcie był stały napęd 4×4 quattro. Tego w Mercedesach AMG jeszcze wtedy nie było.

Jednak już w 2002 roku, inżynierowi dołożyli do silnika kompresor. Moc S 55 AMG wzrosła do 500 KM, a maksymalny moment do 700 Nm. Znacznie poprawił się również sprint auta do setki. Z 6 s do zaledwie 4,8 s. Jak na ponad 2 tonową limuzynę to rewelacyjny wynik. Próżno szukać szybszego konkurenta w segmencie F w tamtych czasach. Nawet debiutujące w 2001 roku BMW 760i E65 z 6-litrowym motorem V12 nie było tak szybkie jak Mercedes.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News