Znaleźliśmy diesla, który ma przejechane już niecałe 900 000 km! Jakie to auto?

Znaleźliśmy diesla, który ma przejechane już niecałe 900 000 km! Jakie to auto?

Silnik Diesla

Podaj dalej

Tym razem w poszukiwaniu auta z jak największym przebiegiem, przejrzeliśmy zagraniczne portale z ogłoszeniami. Długo nie trzeba było czekać. Udało nam się trafić na Mercedesa Klas E W210 w wersji kombi (S210). Samochód był wcześniej użytkowany jako taksówka.

Trochę istotnych danych

Egzemplarz, który znaleźliśmy pochodzi z 2003 roku. Pod maską auta pracuje silnik Diesla z rodziny OM 611 o pojemności 2,1-litra, który generuje moc to prawdopodobnie 143 KM. Maksymalny moment obrotowy to 315 KM. Jakie parametry ma samochód po przejechaniu niecałych 900 000 km? Tego nie wymyśli nikt, dopóki auto nie trafi na hamownie.

Fot. Mercedes

Kiedy auto miało jeszcze fabryczną moc osiągało pierwszą setkę w 10,9 s. Prędkość maksymalna to 205 km/h. Z jednej strony nie są to jakoś bardzo emocjonujące wyniki, jednak z drugiej, można uznać je za w zupełności wystarczające. To już nie ten czasy, kiedy podstawowy diesel w Mercedesie ledwo rozpędzał się do 100 km/h. W tym przypadku można bez większych problemów wyprzedzać ciężarówki w trasie.

To wręcz idealna jednostka wysokoprężna do taksówki. Przy bardzo oszczędnej jeździe w trasie silnik ten może osiągnąć spalanie nawet poniżej 6 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe nie powinien przekroczyć 10 l/100 km. To bardzo dobre wyniki, nawet jak na obecne czasu. Bardzo dobre połączenie wystarczającej dynamiki z oszczędnym obchodzeniem się z paliwem. Jest jeszcze jeden istotny plus tego diesla Mercedesa. Niezawodność. O czym świadczy choćby przebieg tego egzemplarza, czyli niecałe 900 000 km. Link do aukcji z wspomnianym egzemplarzem znajdziecie klikając tutaj.

Felga Mercedes
Fot. pixabay.com

Mercedes Klasy E W210 niestety ma też swoje bolączki

Głównym problemem tego modelu jest korozja. Ta atakuje niemal wszystkie elementy karoserii oraz podwozia. Jeśli traficie na egzemplarz, który jest jej pozbawiony to prawdopodobnie większość czasu taki samochód spędził stojąc w suchym garażu lub w kraju, gdzie nie ma zimy. Niestety zdecydowana większość egzemplarzy W210 jest po lakierowaniu całości lub części nadwozia oraz podwozia. Wiele z nich ma też mniejsze lub większe ogniska korozji. Auto ma jeszcze jeden dość poważny problem. Izolacja przewodów elektrycznych dość szybko się kruszy, a to powoduje zwarcia i kłopoty z elektryką.

Fot. Mercedes, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News