Wyrzucili filtr cząstek stałych z nowego benzynowego BMW M3! Brzmi dużo lepiej! [WIDEO]

Wyrzucili filtr cząstek stałych z nowego benzynowego BMW M3! Brzmi dużo lepiej! [WIDEO]

BMW M3 G80

Podaj dalej

Całkiem niedawno swoją premierę maiło nowe BMW M3 G80. Wiele osób, które testowało ten samochód narzekało na zbyt cichy wydech. To prawdopodobnie przez unijne restrykcje i konieczność obecności filtra cząstek stałych.

Właściciel auta postanowił to zmienić

Usunął filtr cząstek stałych, aby poprawić dźwięk auta. Jak widać na załączonym filmie wyszło mu to na dobre. Pozostaje jednak pytanie, czy taki samochód bez problemu przejdzie tam przegląd rejestracyjny. Trzeba pamiętać, że badania techniczne w krajach zachodniej Europy są znacznie bardziej restrykcyjne niż u nas.

Pomijając ten fakt, dźwięk wydechu po modyfikacjach robi ogromne wrażenie. Zdaniem wielu osób, które testowały to auto za pewne tak powinno ono brzmieć już w momencie opuszczenia fabryki. Głośny układ wydechowy świetnie brzmi, ale ma też dość istotną wadę. W długiej trasie przy stałej prędkości trzeba przyzwyczaić się do charakterystycznego buczenia. Po kilku godzinach takiej jazdy można dostać migreny.

Dlatego, naszym zdaniem w autach sportowych najlepiej sprawdzają się układy wydechowe z klapkami. Dzięki nim mamy możliwość wyboru poziomu głośności takiego układu. Kiedy chcemy, żeby był donośny – otwieramy klapki. W sytuacji, gdy potrzebujemy go ściszyć – zamykamy je.

Wydech wydechem, ale nowe BMW M3 G80 ma inne istotne zalety

Bez wątpienia największą z nich jest precyzyjny układ kierowniczy. Osoby testujące ten model zwracają na to szczególną uwagę. Podobno jest znacznie bardziej precyzyjny niż w poprzedniej generacji tego auta. Zaletą BMW M3 G80 są również osiągi (opisywaliśmy je wielokrotnie) i przyjemność z jazdy – jeszcze większa niż w poprzednich wersjach.

W tej generacji zastosowano tradycyjny automat. Jest co prawda wolniejszy niż w przypadku poprzedniego M3, gdzie była skrzynia zautomatyzowana. Jednak konwencjonalna przekładnia automatyczna zwykle wytrzymuje znacznie większe przebiegi i nie przysparza tyle problemów w eksploatacji. Tym razem postawiono na niezawodność, i bardzo dobrze. Mimo to, samochód i tak jest szybszy od M3 F80. Jak widać, wszystko zostało bardzo dobrze przemyślane. Niektórzy narzekają na kontrowersyjny grill, jednak naszym zdaniem z czasem się opatrzy. To nawiązanie do klasycznych wyścigowych aut tej marki.

Fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News