Wymiana rozrządu za ponad 25 000 zł i to w Audi S4 B6, które ma już 20 lat!

Wymiana rozrządu za ponad 25 000 zł i to w Audi S4 B6, które ma już 20 lat!

Audi S4

Podaj dalej

Audi A4 B6 ma już swoje lata. Mogłoby się więc wydawać, że koszty utrzymania trochę szybszej wersji tego modelu S4 nie będą zbyt wysokie. Nic bardziej mylnego. Jeden z polskich mechaników nagrywających filmy na YouTubie pokazał fakturę za części do rozrządu w tym modelu.

Dlaczego wymiana rozrządu w tym modelu jest taka droga?

Ponad 25 000 zł. Właśnie tyle kosztowały same części do silnika V8 o pojemności 4,2 l montowanego w Audi S4 B6. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty robocizny, która mogła wynieść nawet ponad 10 000 zł. Dlaczego części rozrządu do tego silnika są aż tak drogie? Ze względu na fakt, że to duża jednostka i rozrząd jest dość skomplikowany. Do tego trzeba jeszcze dodać fakt, że ceny części w ASO zawsze są droższe, a zakupienie zamienników do sportowych odmian takich jak S czy RS często jest niewykonalne. Sportowe auta rządzą się swoimi prawami.

Sam zakup elementów łańcucha rozrządu to jednak nie wszystko. Trzeba przecież to jeszcze wymienić. Skąd wynika tak duża cena takie operacji? Ze względu na trudny dostęp do silnika. Aby zdemontować rozrząd trzeba wyjąć jednostkę napędową z komory silnika. To wymaga czasu i nakładu pracy.

Jakie osiągi i ile mocy ma takie Audi?

Audi S4 B6 dysponuje mocą rzędu 344 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 410 Nm. Auto osiąga pierwszą setkę w 5,6 s w przypadku skrzyni manualnej i 5,8 s w przypadku przekładnie automatycznej. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Samochód ma też stały napęd 4×4 z mechanizmem różnicowym typu Torsen. Co ciekawe, auto było produkowane przez zaledwie niecałe 2 lata. Od marca 2003 roku do grudnia 2004.

Jest jeszcze jedna ciekawostka dotycząca tego modelu. Audi A4 B5 to jedyna generacja tego modelu, w której nie oferowano odmiany RS4. S4 było wersją najmocniejszą. Niemieccy inżynierowie nie zdecydowali się na mocniejszą odmianę, bo ta miała 344 KM, czyli o 1 KM więcej niż w konkurencyjnym modelu BMW M3 E46. Bawarskie coupe miało też znacznie mniejszy moment obrotowy i mniejszy silnik z 6 cylindrami w rzędzie o pojemności 3,2 l. Jednak mimo to M3 było szybsze. Samochód ten osiąga setkę w zaledwie 5,2 s. Prędkość maksymalna to tak samo jak w Audi S4 B6 250 km/h.

Fot. Audi

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News