Wymiana oleju - oto najczęściej popełniane błędy!

Wymiana oleju - oto najczęściej popełniane błędy!

Filtr oleju

Podaj dalej

Jakie błędy związane z wymianą oleju najczęściej popełniają użytkownicy aut i mechanicy, którzy im ten olej wymieniają? Oto lista wpadek, dzięki której dowiecie się czego unikać, aby zrobić to w pełni prawidłowo.

Podstawowe błędy w momencie robienia zakupów

Najczęściej spotykanym błędem popełnianym zarówno przez mechaników jak i ich klientów jest zakup oleju 10W40 do auta z przebiegiem powyżej 200 000 km. To, że samochód przejechał taki dystans, nie oznacza, że można do silnika lać gorszy olej o słabszych właściwościach. Jeżeli producent samochodu i oleju zaleca wlanie produktu o lepkościach 5W40, to warto dopłacić kilkadziesiąt złotych i zalać właśnie taki olej. Poza tym, olej powinien być kupowany wyłącznie w sprawdzonym sklepie. Na rynku nadal dostępne są podróbki, które nie spełniają żadnych norm i zwykle są bardzo słabej jakości. Laikowi trudno będzie poznać, że nie jest to oryginał.

Sprawdzanie oleju
Fot. pixabay.com

Kolejny błąd to kupowanie jak najtańszego filtra oleju. Czym taki produkt różni się od filtra renomowanej firmy? Przede wszystkim ma cieńszy papier filtrujący. Co za tym idzie, jego zdolność magazynowania zanieczyszczeń jest znacznie mniejsza niż w przypadku filtrów wyższej klasy. Z kolei cena jest tylko nieznacznie wyższa. Dlatego nie warto na tym oszczędzać.

Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę przy wymianie oleju?

Przede wszystkim na to, żeby wymienić wszystkie uszczelki w okolicach filtra oleju. O ile takie występują. Zaniedbanie tej prostej czynności i przyoszczędzenie na uszczelkach, które kosztują kilka złotych, może skończyć się wyciekami oleju lub nie wykorzystaniem w pełni potencjału filtra oleju. Przy okazji wymiany oleju warto założyć również nową podkładkę miedzianą na korek spustowy w misce olejowej. Jego zakup nie powinien przekroczyć złotówki.

Fot. pixabay.com

Po zalaniu silnika olejem nie można od razu korzystać z wysokich obrotów. Zdecydowanie bezpiecznie jest dojechać pod dom. Zaczekać aż silnik ostygnie i uzupełnić poziom oleju tak, aby kończył się on na maksymalnym wskazaniu bagnetu. Jeśli olej jest zalany do połowy, wówczas większy wyciek lub szybsza jazda w dłuższej trasie mogą doprowadzić do tego, że jego poziom spadnie do minimum. A od tego już bliska droga do słabego smarowania i zatarcia jednostki napędowej.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News