Wycisnął z BMW 440i około 400 KM! Czy tak podrasowane auto jest szybsze od M4? [WIDEO]

Wycisnął z BMW 440i około 400 KM! Czy tak podrasowane auto jest szybsze od M4? [WIDEO]

440i

Podaj dalej

BMW 440i to prawie najszybsza odmiana Serii 4, oprócz niej jest już właściwie tylko M4. Jednak ta odmiana nie występuje w wersji 4-drzwiowej i za takie auto trzeba dać około 200 000 złotych. Jest jednak na to sposób. Wystarczy trochę podrasować 440i.

Jakie seryjne parametry ma BMW 440i?

Pod maską takiej odmiany pracuje 326-konny turbodoładowany silnik 3-litrowy. Jego maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Auto w zależności od skrzyni biegów i rodzaju napędu (RWD lub 4×4) osiąga pierwszą setkę w 4,9-5,2 s. Prędkość maksymalna tego modelu to 250 km/h. Jaką moc generuje 440i po modyfikacjach? Około 400 KM. Po takim tuningu, auto osiąga pierwszą setkę w 4,6 s. To bardzo dobry wynik, zbliżony do M3 F80 czy M4 F82. Jednak M-ki nadal są o około 0,5 s szybsze.

Lepiej kupić M4 czy modyfikować 440i?

Na to pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli chce się wydać mniej to 440i będzie lepszym rozwiązanie. Oczywiście pod warunkiem, że tuning nie obciąży na tyle jednostki napędowej, żeby trzeba było ją remontować. Panewki w przypadku 3-litrowej jednostki nie należą do szczególnie trwałych. Nawet w autach z seryjną mocą, trzeba je wymieniać co około 100 000 km.

BMW logo
Fot. pixabay.com

Jednak żadna modyfikacja nie zastąpi całej technologii, jaką oferuje M3 czy M4. To zupełnie inne auto niż 340i czy 440i. Ma sztywniejsze zawieszenie, precyzyjniejszy układ kierowniczy i szybszą skrzynię automatyczną. M-ki mają też podwójne doładowanie. Są znacznie bardziej elastyczne od wersji cywilnych, nawet tych topowych.

Ile kosztuje wersja 440i? Najtańsze egzemplarze wyceniono na około 150 000 zł, za najdroższe trzeba zapłacić ponad 200 000 km. Znacznie lepiej jest więc dopłacić i mieć pełnoprawne sportowe auto niż podrasowany samochód cywilny. Jeśli jednak ktoś nie chce zbytnio rzucać się w oczy, woli dyskrecję i preferuje komfort, to BMW 440i będzie dla niego dobrym kompromisem.

Niezależnie od wybranego modelu, trzeba przed zakupem zainwestować w profesjonalne sprawdzenie konkretnego egzemplarza. Im nowsze auto, tym oczywiście większa szansa na zakup zadbanej sztuki. Warto pamiętać o tym, że historię sztuk sprowadzonych z USA można sprawdzić na stronie Carfax.eu za odpowiednią opłatą. Samochody ze Stanów są po kolizjach, ale plusem ich jest to, że można sprawdzić jak były rozbite. W przypadku aut z krajów europejskich jest to znacznie utrudnione.

Fot. YouTube/Kanał: AutoTopNL, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News