Wspominamy jedno z najbardziej kultowych Ferrari w historii marki!

Wspominamy jedno z najbardziej kultowych Ferrari w historii marki!

Enzo

Podaj dalej

Wspominamy jedno z najbardziej kultowych Ferrari. Chodzi o model Enzo, który został skonstruowany dla uczczenia pamięci założyciela tej włoskiej marki. Co wyjątkowego jest jeszcze w tym modelu?

Na początek trochę suchych danych i liczb

Samochód ma centralnie umieszczony silnik V12 o pojemności 6,0 l. Jego moc to 660 KM. Co ciekawe, jest ona osiągana dość wysoko, bo przy 7800 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 657 Nm. Napęd jest przekazywany tylko na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej.

Dzięki temu, samochód rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,3 s. Czas przyspieszenia od 0 do 200 km/h wynosi 10,6 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się natomiast na 355 km/h. Waga całej konstrukcji wynosi 1365 kg. Na rynek wypuszczono zaledwie 400 sztuk tego wyjątkowego modelu.

Ferrari Enzo
Fot. Ferrari

Wyjątkowe cechy tego modelu

Jedną z ciekawszych cech Ferrari Enzo są otwierane do góry drzwi. Wyjątkowy jest tak naprawdę cały design auta. Samochód ten przypomina nieco topowe wyścigówki biorące udział w wyścigach pokroju tego w LeMans. Dzięki temu udało się uzyskać lepszą dynamikę. Samochód jest szybszy i skuteczniej pokonuje zakręty. W przypadku tego typu konstrukcji najważniejsze jest właśnie prowadzenie się auta.

Samochód ma też regulowane sportowe zawieszenie. Dzięki czemu można dostosować je do warunków drogowy. Równie ciekawe są hamulce. Włoscy inżynierowie zastosowali w tym przypadku tarcze ceramiczno-karbonowe. Gdy są zimne może nie hamują tak jakbyście tego oczekiwali w tak sportowym aucie. Za to, gdy się rozgrzeją zapewniają najwyższy poziom skuteczności.

Ferrari Enzo
Fot. Ferrari

Ferrari Enzo jest kontynuacją historii tworzenia tak zwanych hypercarów zapoczątkowaną jeszcze w latach 80. To właśnie wtedy powstało jeden z pierwszych tego typu samochodów na świecie – Ferrari F40. W latach 90. jego następcą było F50. Produkcję tego ostatniego zakończono w 1997 roku. Model Enzo zadebiutował dopiero w roku 2002. Jego następcą był model LaFerrari. Jednak trzeba było na niego czekać aż 9 lat. Samochód ten jednak został już wycofany z produkcji w 2016 roku i jak na razie nie doczekał się jeszcze bezpośredniego następcy. Co tym razem wymyślą Włosi? Tego dowiemy się zapewne w kolejnych latach.

Fot. Ferrari

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News