Wpadł w poślizg podczas jazdy tylnonapędowym BMW Serii 1 E87! Zobacz jak do tego doszło!

Wpadł w poślizg podczas jazdy tylnonapędowym BMW Serii 1 E87! Zobacz jak do tego doszło!

Wpadł w poślizg

Podaj dalej

Na nagraniu widać jak kierowca w BMW Serii 1 wpadł w poślizg na śliskiej nawierzchni. Nie wszyscy właściciela samochodów tej bawarskiej marki zdają sobie sprawę z tego, że ich samochód ma napęd na tylną oś. Stąd później takie sytuacje.

Wiele osób nie wie, że ich BMW wymaga pokory

Niezależnie od wybranego silnika, napęd na tylną oś wymaga znacznie więcej uwagi niż ma to miejsce w przypadku samochodów, w których moment obrotowy jest przekazywany na koła przednie. Mają auto z napędem na tylną oś trzeba uważać, szczególnie gdy na dworze jest ślisko. Wpadnięcie w poślizg na śniegu czy podczas intensywnych opadów deszczu jest tutaj dużo łatwiejsze niż w autach z układem FWD lub 4×4. Dlatego w trudnych warunkach pogodowych, kierowca takiego samochodu powinien delikatnie operować gazem. Nie można też gwałtownie wciskać hamulca. W wielu przypadkach ostre hamowanie może skończyć się piruetem. Jadąc samochodem z napędem na tył, na wpadnięcie w poślizg należy reagować przede wszystkim puszczenie gazu, a nie mocnym wciśnięcie hamulca.

BMW logo
Fot. pixabay.com

BMW o tym wie, dlatego zrezygnowało z napędu na tył

Kilka lat temu przeprowadzono badania, zapytano właścicieli modeli Serii 1 E87, na którą oś ma napęd ich auto. Spora grupa właścicieli tego samochodu myślała, że ich pojazd ma napęd na przednią oś. BMW biorąc po uwagę potrzeby obecnych klientów, postanowiło zrezygnować w najnowszej generacji Serii 1 z RWD na rzecz FWD. To rozwiązań tańsze w produkcji, a skoro klienci tego nie wymagają to nie ma potrzeby tego robić.

Napęd na przód ma jeszcze jedną ważną zaletę. Samochód z takim rozwiązaniem jest znacznie bezpieczniejszy, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem auta. Narzekać mogą jednak fani motoryzacji. Ci nie będą mogli już ,,latać bokami’’ na opuszczonych parkingach czy torach wyścigowych. Klienci, którym to nie odpowiada mają do wybór jeszcze napęd 4×4 xDrive. Te dostępny jest oczywiście za dodatkową opłatą. Jeśli ktoś chce kupić taką odmianę w salonie, jest zmuszony znacznie więcej wydać. Dobra informacja jest taka, że można ściągnąć na smartfon aplikację, która będzie wstanie przełączyć napęd na 4 koła w taki sposób, że napędzana będzie tylko tylna oś. Nie jest to tani program, ale dobrze, że jest taka możliwość.

Fot. YouTube/Kanał: Bielskie Drogi, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News