Właściciel tego Volkswagena z dieslem 1.9 TDI odpalił przy temperaturze -31 stopni Celsjusza! Co zrobić, aby również nie mieć z tym problemu?

Właściciel tego Volkswagena z dieslem 1.9 TDI odpalił przy temperaturze -31 stopni Celsjusza! Co zrobić, aby również nie mieć z tym problemu?

diesel

Podaj dalej

Nie od dzisiaj, wiadomo, że stare silniki Diesla miały problemy z odpalaniem w zimne dni. Właściciel Volkswagen z jednostką 1.9 TDI na nagraniu, uruchomił motor bez najmniejszego problemu. Na co zwracać uwagę, aby odpalić nawet w największe mrozy?

Zadbaj o odpowiednią ilość paliwa w baku

W niektórych przypadkach było to związane z zamarzaniem paliwa. Jeśli jest go zbyt mało w baku, przy większych mrozach z oleju napędowego wytrąca się parafina. Ta z kolei, skutecznie blokuje układ paliwowy. Zalega w baku, pompie, a także w filtrze paliwa. Aby uniknąć takich sytuacji, warto dbać o to, aby w zbiorniku zawsze było więcej niż połowa oleju napędowego. Warto też, jeśli to możliwe, raz na jakiś czas w trakcie zimy zostawiać auto w ogrzewanym parkingu lub w garażu. Radzimy też zakupić dodatek do paliwa i regularnie go dolewać do baku. Nie trzeba tego robić latem czy jesienią, ale zimą jest to wskazane. Oczywiście nie polecamy pierwszego lepszego preparatu ze stacji benzynowej.

Fot. Volkswagen

Świece żarowe to podstawa

Kolejną ważną kwestią są świece żarowe. Jeśli mają już swoje lata, może okazać się, że ich wymiana będzie konieczna. W niektórych auta oprócz świec, trzeba naprawić jeszcze ich sterownik. Wymianę świec żarowych warto zlecić mechanikowi, który ma doświadczenie w wykręcaniu ułamanych świec. Niestety, dość często zdarza się, że po latach pękają. Bez specjalistycznego sprzętu i doświadczenia, nieumiejętne wyciąganie złamanej świecy, może skończyć się poważnym uszkodzeniem silnika. Wtedy pozostaje już tylko remont.

Jak widać na załączonym filmie, Volkswagen Jetta kombi (znany również jako Bora kombi czy Golf kombi) odpalił niemal od razu. Oprócz sprawnego silnika i jego osprzętu oraz zalewania odpowiedniej ilości paliwa, ważne jest jeszcze to, aby olej napędowy było odpowiedniej jakości. Tankowanie na pierwszej lepszej stacji benzynowej, z pewnością nie przysłuży się naszemu silnikowi wysokoprężnemu. Szczególnie w sytuacji, kiedy na dworze temperatura spadnie do -10 czy -20 stopni Celsjusza. Jak widać po pogodzie z początku tygodnia, takie wskazania termometrów, wcale nie są abstrakcyjne. Do niedawna, w grudniu było znacznie cieplej. Jednak pogoda lubi ,,płatać figle’’ i nigdy nie wiadomo jaki mróz nas zastanie.

Fot. YouTube/Kanał: Volks 123, Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News