Wielki pojedynek niemieckich aut z mocnymi silnikami V8! BMW M5 CS, Mercedes-AMG E63, Audi RS6 i Porsche Panamera Turbo

Wielki pojedynek niemieckich aut z mocnymi silnikami V8! BMW M5 CS, Mercedes-AMG E63, Audi RS6 i Porsche Panamera Turbo

Pojedynek niemieckich V8

Podaj dalej

Ekipa z kanału motoryzacyjnego carwow po raz kolejny przygotowała ciekawe porównanie. Tym razem w teście wzięły udział takie auta jak: BMW M5 CS, Mercedes-AMG E 63, Audi RS6 i Porsche Panamera Turbo. Wynik tej konfrontacji był dość zaskakujący.

Które auto było faworytem tego starcia?

Na pewno zdecydowana większość osób oglądających ten film, obstawiała, że ze zdecydowaną przewagą wygra Porsche. Tak się jednak nie stało. Wygrało zupełnie inne auto. Nie będziemy wam zdradzać, który samochód był najszybszy. Wiedząc to, oglądanie tego nagrania wideo nie miałoby już większego sensu. Dlatego nie zamierzamy psuć wam przyjemności z oglądania tego widowiskowego wyścigu. Naprawdę warto.

Czym tak naprawdę różnią się te auta?

Abstrahując od wyścigu o od parametrów technicznych wymienionych wyżej aut, warto przyjrzeć się im pod kątem prowadzenia i charakteru. Jeszcze kilka lat temu, wszystkie te auta łączył napęd 4×4. No, prawie wszystkie. Przez lata, z tej gruby skutecznie wyłamywało się BMW. Jednak, aby dogonić konkurencje pod względem sprintu do setki, Bawarczycy musieli w końcu wprowadzić napęd na wszystkie koła. Na szczęście, xDrive w modelu M5 można przełączyć na tryb, w którym moment obrotowy będzie przekazywany tylko na koła tylnej osi.

Podobnie było również z Mercedesem-AMG E 63. Jednak tutaj napęd 4×4 pojawił się nieco wcześniej niż w przypadku BMW M5. W obecnej generacji usportowionej limuzyny z gwiazdą na masce, również można przełączyć napęd 4×4 na napęd RWD. Porsche Panamera Turbo i Audi RS6 od zawsze dysponowały napędem na wszystkie koła. Mercedes i BMW pomimo zastosowania takiego rozwiązania, nadal mają tendencje do zarzucania tyłem w trakcie pokonywania zakrętów. Dzięki czemu, jazda nimi jest ciekawsza i daje dodatkowych emocji. Porsche i Audi prowadzą się jak po sznurku.

2021-bmw-m5-cs
Fot. BMW

Porównując rozmieszczenie elementów w układzie napędowym, to BMW będzie najlepiej prowadzić się na zakrętach. Jego jedyne z tej grupy ma silnik cofnięty w stronę kabiny. Dzięki czemu ma lepszy rozkład mas niż konkurencji. To rozwiązanie Bawarczycy stosują do lat we wszystkich swoich autach. Dzięki temu, modele BMW prowadzą się lepiej podczas pokonywania zakrętów. Niestety tej cechy nie oceniała ekipa carwow.

Fot. YouTube/kanał: carwow, BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News