W tej Skodzie Superb 3 zatarł się silnik 2.0 TDI przy około 80 000 km! [WIDEO]

W tej Skodzie Superb 3 zatarł się silnik 2.0 TDI przy około 80 000 km! [WIDEO]

Skoda logo

Podaj dalej

Znany mechanik i youtuber pokazał ciekawy egzemplarz Skody Superb 3. generacji z silnikiem Diesla o pojemności 2-litrów. Jednostka z rodziny TDI się zatarła i to po zaledwie 80 000 km. Jak to możliwe, że doszło do takiej awarii.

Co było źródłem problemów?

Profesor Chris przypuszcza, że zawiodła żaluzja pompy wody. Przez to element ten nie działał, olej się zagotował i zatarł jednostkę napędową. Na nagraniu widać jak wiele elementów we wnętrzu silnika zostało kompletnie zniszczonych.

Uszkodzone są między innymi panewki, wał korbowy, a także płaszcze cylindrów. Motor nadaje się już tylko do kompletnego remontu. Jak widać, nawet zakup auta z niewielkim przebiegiem nie gwarantuje bezproblemowej eksploatacji.

Czy to wina współczesnej technologii?

Mechanik twierdzi, że po części winni są sami klienci. Dlaczego? Bo oczekują, że współczesne auta będą bardzo szybkie przy niewielkiej konsumpcji paliwa. Jak dobrze zauważył Profesor Chris, nie ma nic za darmo. Bardziej wydajny silnik wymaga nowoczesnych rozwiązań. Im więcej skomplikowanej technologii, tym większe ryzyko, że coś się zepsuje.

TDI
Fot. pixabay.com

Oczywiście dochodzą do tego jeszcze restrykcyjne normy emisji spalin i awaryjne rozwiązania, które ograniczają ulatnianie się szkodliwych gazów do atmosfery. Trzeba też pamiętać o tym, że usterki zwykle pojawiają się albo u drugiego, albo u trzeciego właściciela. Może być to spowodowane też faktem, że w większości współczesnych aut, producenci zalecają wymianę oleju co około 30 000 km. Większość silników przy stosowaniu takiego interwału nie przejedzie nawet 200 000 km. Niektóre poddadzą się już przy 100 000 km.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News