Twoje auto stuka i drży podczas dodawania gazu? Oto przyczyny takiego problemu!

Twoje auto stuka i drży podczas dodawania gazu? Oto przyczyny takiego problemu!

Samochód na podnośniku

Podaj dalej

Twoje auto drży podczas dodawania gazu? Zastanawiasz się co może być z nim nie tak. Oto kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Powinieneś jak najszybciej odwiedzić mechanika i wyeliminować jedną z tych usterek. O jakie awarie chodzi? Już wyjaśniamy.

Najczęstsze przyczyny drgania podczas przyspieszania

W zdecydowanej większości przypadków winne są zużyte przeguby półosi napędowych. To dzięki nim napęd przekazywany jest ze skrzyni biegów na koła. Nie w każdym przypadku jednak jest to ich wina. Spotykane są również sytuacje, w których źródłem tego typu problemów mogą być uszkodzone poduszki silnika i skrzyni biegów. W tym pierwszym przypadku drganiom towarzyszy również hałas. Jeśli mamy do czynienia z wyeksploatowaną poduszką skrzyni to podczas zmiany biegów mogą dobiegać z niej charakterystyczne stuki. Z kolei, w przypadku aut z napędem na tył lub 4×4, wibracje mogą być spowodowane innymi awariami. Na przykład uszkodzonymi elementami wału napędowego. Uszkodzone mogą być takie części jak podpora wału, krzyżak wału czy jego łącznik elastyczny.

Naprawa auta
Fot. pixabay.com

Skąd wiadomo, które elementy wymagają wymiany?

Lepiej zlecić to mechanikowi. Diagnoza wymaga użycia podnośnika. Jak dokładnie przebiega szukanie źródła drgań? Podczas, gdy auto jest już podniesione, jeden z pracowników serwisu musi uruchomić silnik i dodawać gazu. W tym czasie, drugi mechanik nasłuchuje i ogląda części, z których może dochodzić hałas i wibracje. Czasami taka diagnoza wymaga spędzenia kilku godzin przy samochodzie.

Mechanik
Fot. pixabay.com

Wymiana elementów wału jest dość skomplikowana. Trzeba najpierw zdjąć układ wydechowy. Nawet jeśli uszkodzony jest tylko łącznik elastyczny to i tak warto wymienić jeszcze podporę wału, która niedługo może ulec uszkodzeniu. Nie warto potem płacić drugi raz za demontaż i montaż wału. Taniej będzie zrobić to za jednym zamachem. Znacznie prostsza jest wymiana przegubów półosi napędowych. Trzeba mieć jednak do tego odpowiednie narzędzia. Najprostsza jest zwykle wymiana poduszki silnika. Zepsuje się tak w górnej części komory silnika to naprawa nie będzie trudna. Demontaż tej na dole wymaga użycia trochę więcej siły, ale również nie jest to przesadnia skomplikowana naprawa. Oczywiście trzeba mieć odpowiednie narzędzia.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News