To Renault z instalacją gazową przejechało prawie milion kilometrów! Dalej uważasz, że aut na ,,F'' się nie kupuje?

To Renault z instalacją gazową przejechało prawie milion kilometrów! Dalej uważasz, że aut na ,,F'' się nie kupuje?

Renault logo

Podaj dalej

Zdania na temat awaryjności francuskich aut są podzielony. Jedni użytkownicy jeżdżą Renault, Citroenami czy Peugeotami i chwalą te samochody. Inni trafili na awaryjne egzemplarze i odważnie deklarują, że nigdy już nie zaufają tym producentom.

To Renault udowodniło, że francuskie auta również mogą!

Link do wspominanego auta znajdziecie klikając tutaj. Renault Espace, o którym mowa przejechało aż 970 000 km. To bardzo imponujący rezultat. Szczególnie, że w aucie zamontowano instalację LPG. Jak widać, gaz sprawdza się nie tylko w kuchenkach. Który silnik tak dużo przejechał? To jednostka 2-litrowa, 4-cylindrowa o mocy 150 KM.

Renault Espace
Fot. pixabay.com

Po aucie widać wyraźne ślady zużycia. Jednak trudno się dziwić. Samochód przejechał przecież prawie milion kilometrów. Wyeksploatowanie auta, najbardziej widać po plastikowych obudowach lusterek oraz czarnych listwach ozdobnych. W dużym stopniu zużyta jest również tapicerka oraz kierownica samochodu. Na szczęście, cena auta jest symboliczna. Kosztuje ono niecałe 4000 zł. Sprzedający wydaje się być uczciwy. W ogłoszeniu informuje, że auto ma już ogniska korozji oraz, że nie działa w nim alarm. Samochód wymaga też wymiany jednej obudowy lusterka. Ta jest po prostu pęknięta. Renault Espace ma założone też koło dojazdowe. Najprawdopodobniej z powodu przebitej opony.

Co zrobić, aby nasze auto przejechało aż tyle kilometrów?

Najlepsza metoda to regularna wymiana oleju. Jeśli chcecie jak najdłużej użytkować samochód, powinniście wymieniać olej w silniku co 10 000 km. Warto też zmieniać olej w skrzyni biegów co 80 000 km. Równie ważny jest regularny serwis. Wymiana rozrządu, powinna być wykonywana nie rzadziej niż co 80 000 km. Użytkownik takiego auta, musi też co 4 lata wymieniać płyn chłodniczy oraz co 2 lata hamulcowy.

Renault felga
Fot. pixabay.com

Po 10 latach lub po przejechaniu 100 000 km, powinno się wymienić też pompę wody oraz pasek wielorowkowy. Wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem. Radzimy jeszcze co najmniej raz na 2 lata kontrolować stan nabicia klimatyzacji olejem oraz czynnikiem chłodzącym. Warto też regularnie sprawdzać stan blacharski samochodu. Korozja może skutecznie skrócić żywotność nawet w pełni sprawnego auta. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzeczy. Nie można oszczędzać na częściach!

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News