Porsche 911 niezależnie od wersji i generacji jest samochodem kultowym. Każda odsłona tego modelu ma swoich fanów. Podobnie jest z 997. Jego poprzednik, 996 był dość rewolucyjną i zarazem kontrowersyjną odsłoną modelu 911. W przypadku generacji 997, Porsche wróciło do dawnych korzeni.
Wyjątkowe Porsche i jego unikatowe modyfikacje
997 już w podstawowej wersji Carrera to świetne auto, a co dopiero w przypadku Turbo i to na dodatek po tuningu firmy 9ff. To zdecydowanie egzemplarz dla bardzo wymagających. Już seryjna odmiana Turbo ma spory zapas mocy i rewelacyjne osiągi. Auto w takiej odmianie dysponuje mocą rzędu 480 KM. Pierwszą setkę osiąga w zaledwie 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 310 km/h.
Po modyfikacjach firmy 9ff udało się wycisnąć z tego auta ponad 800 KM. Co ciekawe, prezentowany na nagraniu wideo egzemplarz ma manualną skrzynię biegów. Dzięki temu, samochód jest bardziej nieprzewidywalny, a jego osiągi są uzależnione od zdolności kierowcy. Szybko zmiany przełożeń nie jest w tym przypadku tak powtarzalna jak w wersji z automatem. Jednak ręczna skrzynia biegów daje sporo frajdy, szczególnie w aucie o tak potężnej mocy.

Ile kosztuje Porsche po takim tuningu?
Próżno szukać egzemplarzy Porsche po tuningu firmy 9ff na polskich portalach aukcyjnych. Takich aut w naszym kraju jest naprawdę niewiele. Trzeba więc przejrzeć niemieckie strony. Takie samochody w zależności od mocy (od 650 do 1000 KM) zostały wycenione na ponad 100 000 euro. Jak widać nie są to tanie wozy. Jednak w porównaniu do współczesnych modeli Ferrari, Lamborghini, Porsche czy Bugatti, takie 9ff 997 jest i tak dość przystępne cenowo.
Fot. pixabay.com