Jednym z kultowych modeli Audi, na którym można w przyszłości zarobić, a obecnie nie kosztuje jeszcze tak drogo, jest S4 B6. Samochód ma pod maską wolnossący silnik V8 i sportowe osiągi. Co ciekawe, był oferowany również ze skrzynią manualną. Na rynku dostępne są wersje kombi (Avant), sedan, a także jako kabriolet.
Co czynie model S4 B6 tak wyjątkowym?
Przede wszystkim silnik i napęd. Samochód ma pod maską wolnossący silnik V8 o pojemności 4,2 l. Jego moc to 344 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki benzynowej to 410 Nm. Dzięki takim parametrom, auto ze skrzynią manualną rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 5,6-5,9 s. Odmiana z automatem robi to w 5,8-6,2 s. Osiągi są uzależnione również od rodzaju nadwozia. Najszybszy jest sedan, a najwolniejszy kabriolet. Niezależnie od skrzyni biegów, samochód ma ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h. Za skuteczne przekazywanie napędu na koła, odpowiada stały napęd 4×4 quattro. Układ ten jest wyposażony w mechanizm różnicowy Torsen. Audi S4 B6 było produkowane dość krótko, bo od początku 2003 roku do końca roku 2004. Jednak w kolejnych latach oferowano S4 B7. To auto różniło się głównie kilkoma detalami stylistycznymi od B6. Osiągi i napęd pozostały bez istotnych zmian.
Jakie argumenty przemawiają za tym, że ten model zyska na wartości?
Przede wszystkim fakt, że to sportowe auto dostępne w nadwoziu kombi, które ma silnik V8, napęd 4×4 i manualną skrzynię biegów. Kolejna kwestia to okres, z jakiego pochodzi ten model. Producenci samochodów mieli w tamtych czasach zupełnie inną filozofię konstruowania aut. Samochody miały być przede wszystkim trwałe i dobrze wykonane. Miała być mechaniczne i dawać przyjemność z jazdy. Nie obowiązywały wtedy tak restrykcyjne normy emisji spalin jak teraz. Dzięki temu, układ wydechowy mógł być dużo głośniejszy.

W dzisiejszych czasach wygląda to już zupełnie inaczej. Sportowe auta mają filtry cząstek stałych, a dźwięk wzmacniany jest – sztucznie – przy pomocy głośników. Ile trzeba przeznaczyć na Audi S4 B6? Najtańsze egzemplarze kosztują około 20 000 zł, jednak zakup takich aut to spore ryzyko. Najdroższe wyceniono na 30 000-35 000 zł. Te z pewnością będą w dużo lepszy stanie, ale nie liczcie na to, że nic nie trzeba będzie do nich dołożyć. Model S4 B6 ma już około 17 lat.
Fot. pixabay.com, Audi