To najlepiej brzmiące Audi w Polsce! Tak donośnego wydechu jeszcze nie słyszałeś!

To najlepiej brzmiące Audi w Polsce! Tak donośnego wydechu jeszcze nie słyszałeś!

audi_s6_sedan

Podaj dalej

Obecnie w czasach silników turbodoładowanych, filtrów cząstek stałych i coraz to nowszych restrykcji, coraz trudniej o samochód z atrakcyjnym dźwiękiem silnika. Przeglądając serwis YouTube natrafiliśmy jednak na coś wyjątkowego. To prawdopodobnie jedno z najlepiej brzmiących w Polsce.

Na początek ważne dane

Samochód, który można obejrzeć na filmie to Audi S6 C7 z 4-litrowym, podwójnie doładowanym benzynowym silnikiem V8 o mocy 450 KM. Jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 550 Nm. Auto osiąga setkę w zaledwie 4,4 s. Prędkość samochodu została ograniczona do 250 km/h. Nie jest to RS6, a i tak osiągi tej odmiany są naprawdę imponujące.

Logo Audi
fot. pixabay.com

Większość współczesny silników, szczególnie z turbodoładowaniem, nie brzmi za ciekawie. Jednak niemiecka jednostka 4.0 TFSI wyposażona w tuningowany wydech firmy Miltech wydaje z siebie naprawdę rasowy i przyjemny dla ucha dźwięk. To układy wydechowe Akrapovic cieszą się większą popularnością, ale w przypadku Audi, naszym zdaniem, Miltech brzmi równie dobrze. Być może nawet i lepiej. Jednak, żeby porównać różne wydechy w aucie, trzeba ich posłuchać na żywo. Na nagraniach wideo mikrofony z kamery i telefonów często przekłamują. Prawdziwy dźwięk można usłyszeć tak naprawdę tylko stojąc obok samochodu.

Jak wybrać dobry wydech?

Decydując się na zmianę układu wydechowego radzimy decydować się na renomowanych producentów. Montaż produktów niskiej jakości może co prawda poprawić dźwięk silnika, ale w wielu przypadkach zdarza się tak, że obniża moc. Odradzamy za to wycinanie tłumików i montowanie strumienic. W przypadku kontroli drogowej policjant może zatrzymać dowód takiego auta. Najwięcej problemów z układami wydechowymi, w których wycięto katalizatory jest jednak za granicą. Szczególnie jeśli wybieracie się do Niemiec. Tam prawo jest pod tym względem dużo bardziej restrykcyjne. Mandaty kosztują krocie, a zorganizowanie sobie lawety, która przywiezie samochód z zatrzymanym dowodem rejestracyjnym z Niemiec, też nie będzie tanie.

Dlatego warto dwa razy się zastanowić, zanim zdecydujecie się na jakiekolwiek poważne modyfikacje w swoim samochodzie, a macie zamiar wyjeżdżać nim za granicę. Wiele osób często nie zdaje sobie sprawy z takiego ryzyka.

Fot. Audi, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News