To jeden z najszybszych samochodów w Polsce! Ma 2200 KM i osiąga setkę w 1,7 s!

To jeden z najszybszych samochodów w Polsce! Ma 2200 KM i osiąga setkę w 1,7 s!

Sportowy wydech

Podaj dalej

Opel Calibra, którego możecie zobaczyć na podlinkowanym przez nas filmie to prawdopodobnie jedno z najszybszych aut w Polsce. Jego moc to podobno około 2200 KM. Samochód osiąga pierwszą setkę w zaledwie 1,7 s.

Praca nad autem zajęła lata

Samochód był stale modyfikowany przez kolejne lata. Na początku miał 200 KM, później moc rosła co kolejne setki. Na początku w aucie był silnik 2-litrowy. Później, właściciel zdecydował się na dwie jednostki benzynowe o pojemności 3,2 l o łącznej mocy 1400 KM. Niestety nie udało się nam ustalić jakie silniki są obecnie źródłem napędu w tym wyjątkowym samochodzie. Wiadomo jedynie, że Calibra ma obecnie około 2200 KM. Ten ,,pocisk’’ rozpędza się do 250 km/h w zaledwie 8 s.

Osiągi oraz moc auta imponują. Ten Opel jest szybszy od Bugatti Chiron, niejednego Ferrari, Pagani czy Koenigsegga. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to samochód skonstruowany głównie z myślą o wyścigach na ¼ mili. Niestety nie nadaje się do jazdy po publicznych drogach.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego wozu?

Jego zużycie paliwa to 1 litr na 100 metrów. Ciekawą cechą stuningowanej Calibry jest jeszcze zestaw spadochronów, który służy do wyhamowania samochodu. Bez takiego systemu byłoby to bardzo trudne. Szczególnie na tak krótkim odcinku jakim jest ¼ mili. Auto zostało wyposażone również w specjalny stelaż zabezpieczający pojazd przed nadmiernym podniesieniem się przodu w trakcie startu.

To prawdziwa rasowa wyścigówka i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Jednak nie liczcie na to, że tym autem można szybko pokonywać zakręty. Ta wyjątkowa Calibra została skonstruowana z myślą o wyścigach na prostej. Jej opanowanie wymaga spokoju i doświadczenia. Samochodem z tak dużą mocą bardzo rzuca na boki. Kierowca musi wiedzieć jak takie auta opanować.

Do startów w wyścigach wykorzystywane są specjalne opony. Pompuje się je dość niskim ciśnieniem. Wszystko po to, aby możliwie jak najbardziej poprawić trakcję. Jest ona szczególnie ważna, zarówno podczas startu jak i w trakcie jazdy. Więcej szczegółów na temat tej wyjątkowej Calibry dowiecie się oglądając drugi podlinkowany przez nas film, w którym właściciel opowiada jak powstał i był rozwijany ten projekt. Możecie zobaczyć też ten samochód w akcji.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News