To jeden z najgorszych silników Diesla jakie kiedykolwiek były dostępne na rynku! Oferowano go w Audi, Skodzie i Volkswagenie!

Ci, którzy choć trochę interesują się motoryzacją już zapewne słyszeli na temat silnika 2.5 TDI. Oczywiście chodzi o jednostkę V6, której nie należy mylić z niezawodną konstrukcją 5-cylindrową. Co nie tak jest z tym motorem?

TDI
Podaj dalej

Typowe wady jednostki 2.5 TDI V6

Największą wadą fabryczną tego diesla są zacierające się krzywki na wałkach rozrządu. Zdarzało się to w zdecydowanej większości aut wyposażonych w ten silnik. Egzemplarze z początku produkcji miały z tym poważne problemy. Z kolei, w tych późniejszych, które poprawiono, dochodziło do pękania wspomnianych krzywek. Niestety nie była to jedyna wada tej jednostki. Najstarsze auta z 2.5 TDI miały też poważne kłopoty ze szwankującą pompą wtryskową. Spotykane były też problemy z wtryskiwaczami.

Fatalne połączenie ze skrzynią Multitronic

Najwięcej problemów z autami wyposażonymi w ten silnik Diesla, mieli jednak użytkownicy, którzy zdecydowali się na zakup egzemplarzy z napędem na przednią oś ze skrzynią bezstopniową Multitronic. Przekładnia ta skutecznie drenowała portfel właściciela. Szwankowało elektroniczne sterowania, ale zdarzały się również przypadki rozciągającego się łańcucha skrzyni.

Wyeliminowanie usterek silnika 2.5 TDI i skrzyni Multitronic pochłaniało grube tysiące złotych. Wielu użytkowników przez to skutecznie zniechęciło się do samochodów z grupy Volkswagen AG. Tego zupełnie nie rozumieli użytkownicy egzemplarzy z dieslami 1.9 TDI. Te bezawaryjnie pokonywały ogromne przebiegi. Oczywiście, zdarzały się przypadki, że jednostka 2.5 TDI dawała sporo radości z jazdy i przez jakiś czas nie wymagała wkładu finansowego. Jednak po pewnym czasie problem z wałkami rozrządu dotykał prawie każdego właściciela takiego samochodu.

W pewnym momencie odbijało się to na cenach aut. Egzemplarze z motorem 2.5 TDI można było kupić taniej niż ze słabszymi jednostkami 1.9 TDI. Tak jest praktycznie do dzisiaj. Wynika to właśnie ze złej opinii, która panuje na temat wysokoprężnej jednostki V6 z grupy Volkswagen AG. W późniejszych czasach, na rynku zastąpiono ją jednostkami 2.7 TDI i 3.0 TDI. To konstrukcje dużo trwalsze i znacznie bardziej udane. Niestety co jakiś czas wymagają kosztownej wymiany łańcuchów rozrządu. Jednak trudno wymagać od jednostek V6 taniej eksploatacji.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również