To jeden z najbardziej szalonych samochodów świata! Adrenalina jak na motocyklu!

To jeden z najbardziej szalonych samochodów świata! Adrenalina jak na motocyklu!

BAC Mono

Podaj dalej

BAC Mono to z pewnością jeden z najbardziej szalony samochodów na świecie. Już sam jego wygląd dużo mówi. Samochód bardziej przypomina bolid Formuły 1 niż tradycyjne cywilne auto. Wyjaśniamy na czym polega jego oryginalność i dlaczego jest tak zwariowany.

Wrażenia jak w trakcie jazdy motocyklem

Niewiele jest na rynku aut, które gwarantują tak duże emocje w trakcie jazdy. Do tych najbardziej znanych można zaliczyć jeszcze KTM-a X-Bow, Caterham oraz Airela Atoma. BAC Mono różni się od nich między innymi tym, że jest to auto jednoosobowe. Dzięki temu samochód ma lepszy rozkład mas. Jest też jeszcze jeden plus. Pasażer siedzący obok nie będzie nakłaniał nas do spokojniejszej jazdy. Choć z drugiej strony bez intercomu w KTM-ie czy Arielu i tak nie będziemy go słyszeli.

Samochód zapewnia ponadprzeciętne wrażenia, między innymi dlatego, że kierowca nie siedzi w zamkniętej przestrzeni. Jest tutaj podobna pozycja jak w bolidzie Formuły 1. Kierujący musi mieć na głowi kas. Auto ma też charakterystyczne zawieszenie, bardzo podobne do tego spotykanego w wyścigowych bolidach. Dzięki temu wrażenia z jazdy są wręcz niesamowite, co doskonale widać na załączonym filmie. Kierowca bawi się świetnie.

Jaki silnik napędza ten samochód?

Nie do końca wiem, z którego roku jest egzemplarz pokazany na filmie. Auto było produkowane od roku 2011 do roku 2020. Auta z lat 2011-2015 dysponują 290-konną jednostką o pojemności 2,3 l. Samochód w takiej odmianie rozpędza się do setki w zaledwie 2,8 s. Jego prędkość maksymalna wynosi natomiast aż 273 km/h. Konstrukcja waży zaledwie 480 kg. Aż trudno uwierzyć w to, że samochód może być tak lekki.

Odmiana z lat 2015-2020 dysponuje natomiast jednostką o pojemności 2,5 l o mocy 309 KM. Co ciekawe, sprint do pierwszej setki jest w tym przypadku identyczny. Prędkość maksymalna różni się zaledwie symbolicznie. Auto jest o 2 km/h szybsze, czyli rozpędza się do 275 km/h. Jego waga to zaledwie 580 kg.

Niezależnie od rocznika, silnik znajduje się z przodu, a napęd przekazywany jest na tył. Taki układ zapewnia większą przewidywalność pojazdu i łatwiejsze jego kontrolowanie w trakcie poślizgu niż w przypadku jednostki umieszczonej centralnie. Samochód dysponuje 6-biegową skrzynią sekwencyjną.

Fot. BAC

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News