To BMW miało konkurować kiedyś z Ferrari. Teraz to świetny klasyk!

To BMW miało konkurować kiedyś z Ferrari. Teraz to świetny klasyk!

BMW logo marki

Podaj dalej

W historii BMW są kultowe modele, które znają wszyscy. Nawet Ci, którzy niespecjalnie interesują się motoryzacją. Marka ma jednak na swoim koncie również bardzo unikatowe auta. Jednym z takich jest Serii 8 E31.

Co warto wiedzieć na temat tego modelu?

Był produkowany w latach 1989-1999. Samochód miał konkurować między innymi z Mercedesem CL C140. Według niektórych osób, auto miało rywalizować również z Ferrari. Patrząc na moc i osiągi, konkurentem mógłby być model 348. Jednak jego następca F355 okazał się dużo szybszy od BMW. Niemcy musieli więc pogodzić się z porażką, przynajmniej jeżeli chodzi o osiągi.

Najciekawsze elementy wyróżniające to auto to: bezramkowe szyby w drzwiach, brał słupka B oraz otwierane światła – modne w latach 80. W porównaniu do konkurencyjnych modeli z lat 90. Auto nie jest szczególnie szybkiej. Już M3 E36 miało znacznie lepsze osiągi. Jednak 8-ka ma w sobie coś wyjątkowego.

Jakie silniki mogą pracować pod maską tego modelu? Ile kosztuje BMW E31?

Najsłabsza wersja to 3-litrowy silnik M60 o mocy 218 KM. Pośrednie odmiany V8 miały 4- oraz 4,4-litra pojemności. Ich moc wynosiła dokładnie 286 KM i to zarówno w tej pierwszej jak i drugiej odmianie (840i oraz 840Ci). Były dostępne również silnik V12 o mocy 300 oraz 326 KM. Jak widać wybór jednostek napędowych był spory. Niestety osiągi nie powalają. Topowa odmiana rozpędza się do pierwszej setki w 6,3 s. Automat również nie należy do najszybszych skrzyń.

Na rynku aut używanych BMW Serii 8 E31 jest wyceniane w przedziale od 50 000 złotych (za auto po kolizji do naprawy) do 150 000-200 000 złotych. Za te najwyższe stawki kupimy egzemplarz w rewelacyjnym stanie technicznym.

fot. pixabay

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News