To BMW M5 E39 ma dołożony kompresor i około 600 KM! Zobacz jak szybko pojechał nim na niemieckiej autostradzie!

To BMW M5 E39 ma dołożony kompresor i około 600 KM! Zobacz jak szybko pojechał nim na niemieckiej autostradzie!

BMW M5 E39 kompresor

Podaj dalej

Ekipa kanału motoryzacyjnego AutoTopNL wzięła na tapet BMW M5 E39 z kompresorem. Seryjnie samochód ma 400 KM. W tym egzemplarzu moc wzrosła do około 600 KM. To auto jest wręcz niesamowite. Zobacz koniecznie jak błyskawicznie przyspiesza.

Seria, a dołożenie kompresora

Wersja seryjna BMW M5 E39 ma wolnossący silnik V8 o pojemności 4,9 l. Jego moc to 400 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 500 Nm. Dzięki temu, auto przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 5,3 s. Prędkość maksymalna tego szybkiego sedana została ograniczona do 250 km/h. Co ciekawe, samochód ma napęd tylko na tylną oś oraz manualną skrzynię biegów. Jest wręcz do bólu mechaniczny, co doceni każdy prawdziwy fan motoryzacji.

Po tuningu, moc jednostki napędowej wzrosła do 600 KM, a maksymalny moment obrotowy do aż 700 Nm. Czas przyspieszenia tego egzemplarza do pierwszej setki niestety nie jest znany. Za to jego prędkość maksymalna wynosi teraz aż 300 km/h. Jak widać, różnica między serią a autem z dołożonym kompresorem jest całkiem imponująca.

Czy warto tuningować takie klasyki?

Z jednej strony, jednostka napędowa, którą znajdziemy pod maską tego auta jest pancerna. To jeden z najtrwalszych silników montowanych w BMW spod znaku M. Motor ten nie boi się tuningu. Z drugiej strony, M5 E39 po takich modyfikacjach może w przyszłości kosztować znacznie mniej niż seryjny egzemplarz. Dlaczego? Bo zdecydowana większość osób decydujących się na klasyki i youngtimery, wybiera raczej samochody bez żadnych modyfikacji.

bmw_m5_e39
Fot. BMW

Dlaczego auta seryjne cieszą się lepszą opinią? Przede wszystkim dlatego, że są takie jak skonstruowali je inżynierowie lata temu. Modyfikując samochód, łatwo go ,,zepsuć’’. Może gorzej się prowadzić, być bardziej narowisty i nieprzewidywalny. Do tego, w przypadku ewentualnych awarii, może okazać się, że trudno dobrać do tak tuningowanego auta odpowiednie części. Trzeba jednak przyznać, że widoczny na filmie egzemplarz M5 E39 został zmodyfikowany z klasą i w dobrym stylu. Nic, poza maską, nie zdradza z zewnątrz, że mamy do czynienia z nieseryjnym wozem. Zapewne wielu właścicieli dużo droższych aut mocno się zdziwiła ścigając się z tak pomodzonym BMW. Nikt nie spodziewa się, że pod maską klasycznej limuzyny jest silnik o tak potężnej mocy.

Fot. Youtube/Kanał: AutoTopNL, BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News