Ten wysilony diesel w BMW Serii 5 E60 przejechał prawie 700 000 km! Musicie to zobaczyć!

Ten wysilony diesel w BMW Serii 5 E60 przejechał prawie 700 000 km! Musicie to zobaczyć!

BMW logo

Podaj dalej

Na temat diesli krążą różne opinie. Oczywiście wiele jednostek wysokoprężnych z czasem wymaga poważnych napraw. Jednak zdarzają się silniki, które są w stanie przejechać setki tysięcy kilometrów i nadal jeżdżą. Trzeba pamiętać o tym, że pokonanie takiego przebiegu bez napraw osprzętu, zwykle nie jest możliwe.

Ciekawy egzemplarz BMW 535d E60 z dużym przebiegiem

Przeglądając portale z ogłoszeniami, trafiliśmy na bardzo ciekawy egzemplarz BMW 535d E60. Link do aukcji znajdziecie tutaj. Auto ma przejechane 637 000 km, ale wizualnie prezentuje się całkiem nieźle. Oczywiście patrząc na zdjęcia. Przed zakupem radzimy dokładnie sprawdzić samochód u fachowego mechanika. Wystawiony na sprzedaż egzemplarz ma pod maską 3-litrowy silnik M57 z podwójnym doładowanie. Seryjnie jednostka ta miała moc 272 KM. Auto, które zostało wystawione ma podniesioną moc do 350 KM. Z bazową i tak już dużą mocą, samochód osiągał setkę w 6,5 s.

BMW 530d E60
FOT. BMW

W jakim czasie rozpędza się do takiej prędkości teraz? Prawdopodobnie w około 5,6-5,8 s. Skąd takie przypuszczenia? Bo benzynowa wersja V8 545i o nieco mniejszej mocy rzędu 333 KM osiąga pierwszą setkę w 5,8 s. To bardzo dobre osiągi jak na diesla. Takie BMW może zaskoczyć na światłach niejedno droższe auto.

Co zostało naprawione, a co wymaga wymiany?

Właściciel deklaruje, że większość usterek była naprawiana na bieżąco. To bardzo dobrze, jeśli oczywiście to prawda. Mamy jednak nadzieję, że właśnie tak jest. Sprzedawany egzemplarz ma między innymi: nową tylną półoś, wymieniony rozrusznik, zmienione amortyzatory i sprężyny w tylnym zawieszeniu, a także przednie klocki hamulcowe i czujnik poziomu oleju. Właściciel wspomina, że w aucie jest kilka elementów do naprawienia. Zapewnia jednak, że są to błahostki.

BMW 530d E60
FOT. BMW

Warto jednak dobrze to policzyć, bo czasem koszt naprawy kilku mało poważnych usterek może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Tym bardziej, że ceny części do BMW do tanich nie należą. Oczywiście mówimy o wysokiej klasy zamiennikach. Zakup podzespołów używanych to zawsze ryzyko. Jednak w niektórych sytuacjach można kupić część z drugiej ręki. O ile nie wpływa ona bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Dotyczy to głównie elementów kokpitu takich jak: przyciski czy mechanizmy do foteli, radia czy szyberdachu.

Fot. pixabay.com, BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News