Ten Volkswagen Passat B5 z silnikiem Diesla 1.9 TDI ma przejechane prawie 570 000 km! Jest na sprzedaż w Polsce!

Ten Volkswagen Passat B5 z silnikiem Diesla 1.9 TDI ma przejechane prawie 570 000 km! Jest na sprzedaż w Polsce!

volkswagen_passat_variant_99

Podaj dalej

Przeglądając internetowe portale aukcyjne, trafiliśmy na Volkswagena Passata B5 z silnikiem 1.9 TDI. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że auto ma przejechane niecałe 570 000 km. Trzeba przyznać, że to całkiem przyzwoity wynik.

Jakie wyposażenie ma sprzedawany egzemplarz Passata i ile kosztuje?

Auto zostało wyprodukowane w 2003 roku. Ma 130-konny silnik Diesla 1.9 TDI, napęd tylko na przednią oś oraz manualną skrzynię biegów. Próżno szukać tu wyrafinowanych opcji wyposażenia. Auto ma welurowe fotele, jest tutaj tempomat oraz elektrycznie ustawiane lusterka i ABS. Ktoś kto konfigurował ten samochód lata temu, doposażył go jeszcze w automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby, system ESP, a także w podgrzewane przednie fotele. Wiele z tych opcji, w tamtych czasach wymagało dopłaty. Dziś większość z nich wydaje się oczywistością, nawet w samochodach miejskich. Wystawiony na sprzedaż samochód, ma też na pokładzie fabryczne radio.

passat b5
Fot. Volkswagen

Jak zapewnia właściciel, w ostatnim czasie w Passacie został wymieniony rozrząd oraz wszystkie filtry i olej w silniku. W roku 2021 samochód dostał też nowy akumulator. Ma wymieniony alternator oraz jeden z przednich reflektorów. Do naprawy jest między innymi zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy, podgrzewanie fotela pasażera oraz kilka ognisk korozji. Szkoda, że sprzedający nie zamieścił ani jednego zdjęcia foteli czy deski rozdzielczej. Stan wnętrza jest w stanie sporo powiedzieć na temat tego jak właściciel dbał o samochód. Oczywiście nie jest to jedyny wyznacznik, że auto jest dobre.

VW Passat B5 Przód
Fot. Volkswagen

Co trzeba zrobić, aby bez poważniejszych usterek pokonać autem taki dystans?

Przede wszystkim, konieczna jest regularna wymiana oleju. Powinno się robić to nie rzadziej niż co 15 000 km. W przypadku, gdy auto użytkowane jest intensywnie w mieście, można zmniejszyć ten interwał nawet do 10 000 km. Oprócz oleju, warto wymieniać też filtry: powietrza, paliwa oraz oleju. Filtr kabinowy jest równie istotny, jeśli nie chcecie oddychać zanieczyszczonym powietrzem. W przypadku silników Diesla, warto też regularnie sprawdzać korekty wtryskiwaczy. Można to zrobić po podpięciu komputera diagnostycznego. Jeśli te zaczną nieprawidłowo podawać paliwo, a my to przeoczymy, może się to skończyć wypaleniem dziury w tłoku.

Fot. Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News