Ten silnik Diesla przejedzie ponad 500 000 km! Tego byś się nie spodziewał po tej marce!

Ten silnik Diesla przejedzie ponad 500 000 km! Tego byś się nie spodziewał po tej marce!

silnik

Podaj dalej

Ile przejedzie silnik diesla 1.9 CDTi w Oplu? Nawet ponad 500 000 km. Nie wierzysz? To koniecznie musisz zobaczyć ten egzemplarz. Samochód ma za sobą dystans, który odstrasza potencjalnych klientów. Niestety, wiele osób nadal wybiera auta o wątpliwej przeszłości z mniejszym, ale ,,kręconym’’ przebiegiem.

Przyjrzyjmy się bliżej jednostce 1.9 CDTi i Vectrze C

Samochód, o którym mowa to Opel Vectra C po faceliftingu. Jest to wersja kombi. Auto ma pod maską silnik Diesla 1.9 CDTi o mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 320 Nm. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 9,8 s. Nie są to co prawda sportowe osiągi, ale jak na diesla o takiej mocy to bardzo dobry wynik.

opel_vectra_caravan_1.9_ctdi
Fot. Opel

Jednostka ta, oprócz dobrej dynamiki, ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę. Uważana jest za jeden z lepszych motorów wysokoprężnych z tamtych lat. Jedyna usterka, którą z czasem trzeba będzie się zająć to zacinające się klapki w kolektorze ssącym. Wielu użytkowników decyduje się na zaślepienie ich. Problem ten tak naprawdę dotyczy zdecydowanej większości aut z silnikami wysokoprężnymi od tamtego okresu

Co oferuje ten konkretny egzemplarz?

Jak na Opla z tamtych lat, jest całkiem przyzwoicie wyposażony. Ma na pokładzie skórzaną tapicerkę, elektrycznie otwierane szyby oraz klimatyzację, niestety manualną. Na pokładzie jest dostępny również tempomat. Nie mogło zabraknąć też kierownicy wielofunkcyjnej. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażera czuwają takie systemy jak ASR i ESP. Ten pierwszy zapobiega buksowaniu kół podczas ruszania. Drugi, z kolei, przyhamowuje odpowiednie koła w przypadku uślizgów. Wszystko po to, aby kierowca nie stracił całkowitej kontroli nad prowadzonym samochodem.

Vectra C
Fot. Opel

Samochód ma manualną skrzynię biegów. Część osób pewnie liczyłaby na automat, jednak skrzynia ręczna ma kilka istotnych zalet. Przede wszystkim jest mniej awaryjna, a nawet jak się zepsuje, naprawa będzie tańsza. Do tego, tani samochód z manualem znacznie łatwiej sprzedać. Na pokładzie jest też fabryczne radio i tylne czujniki parkowania. W tamtym okresie, nie było to takie oczywiste. Samochód 96 000 km temu miał wymieniony silnik, więc powinien przejechać jeszcze wiele setek tysięcy kilometrów. Trzeba jednak pamiętać, że inne podzespoły będą zdecydowanie bardziej zużyte. Link do aukcji, znajdziecie tutaj.

Fot. pixabay.com, Opel

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News