Ten japoński roadster prowadzi się rewelacyjnie, ale jest też bardzo niebezpieczny! Można na nim dużo zarobić!

Ten japoński roadster prowadzi się rewelacyjnie, ale jest też bardzo niebezpieczny! Można na nim dużo zarobić!

Honda

Podaj dalej

Wiele osób słysząc o japońskim roadsterze, od razu ma przed oczami Mazdę MX-5. Tym razem jednak chodzi o auto z zupełnie innej ligi. To z pewnością jeden z najbardziej kultowych samochodów sportowych na świecie. O jakim modelu mowa? Chodzi o Hondę S2000.

Najważniejsze parametry techniczne Hondy S2000

Najważniejsze cechy Hondy S2000 to silnik umieszczony z przodu i napęd na tylną oś. Właśnie tak powinien wyglądać napęd w klasycznym sportowych roadsterze. Jednak to nie koniec ciekawych elementów w tym aucie. Jedną z najbardziej wyróżniających się cech tego modelu jest tak naprawdę silnik. Pod maską auta pracuje 2-litrowa 4-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 241 KM. Jej maksymalny moment obrotowy to zaledwie 208 Nm. W dzisiejszych czasach taka jednostka byłaby by wyposażona w turbosprężarkę i miała większą wartość maksymalnego momentu. Jednak Honda postawiła w tym przypadku na silnik wolnossący.

Auto rozpędza się do setki w zaledwie 6,2 s. Dzisiaj taki wynik nie robi już większego wrażenia. Jednak nie można zapomnieć o tym, że samochód debiutował w 1999 roku. W tamtym czasie, takie osiągi były imponujące. Prędkość maksymalna Hondy S2000 to 240 km/h.

Honda S2000
Fot. pixabay.com

Co jeszcze powinno się wiedzieć o tym wyjątkowym aucie?

Zasłynęło z tego, że jest dość nerwowym autem. Szczególnie jeśli zmienne fazy rozrządu zaskoczą nas i załączą się na zakręcie przy zbyt mocnym dodaniu gazu. Trzeba mieć naprawdę wysokie umiejętności opanowania auta, aby wyprowadzić Hondę S2000 z takiego poślizgu. Jeśli planujecie zakup takiego auta, warto wybrać się nim na tor i podszkolić swoje umiejętności.

Oprócz dość narowistego charakteru, samochód ma za to ważną pozytywną cechę. To kultowe auto, które na pewno już nie stanieje. Najtańsze egzemplarze Hondy S2000 są dostępne na rynku za około 50 000 zł. Najdroższe wyceniono na ogromne kwoty rzędy 180 000 zł. Cena uzależniona jest przede wszystkim od kondycji samochodu oraz przebiegu. Nie bez znaczenia jest też rocznik konkretnej sztuki. Nie można zapomnieć, że model ten był produkowany aż przez 10 lat.

S2000
Fot. pixabay.com

Mimo tak długiego okresy dostępności w salonach, samochód się nie zestarzał. Oczywiście nie ma świateł LED-owych, ani ekranów dotykowych w środku. Jednak, naszym zdaniem, nadal wygląda ciekawie i ponadczasowo. Honda S2000 to z pewnością auto, które warto mieć.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News