Tak przyspiesza do 320 km/h 1000-konne BMW M5 po tuningu! Nawet nieźle! [WIDEO]

Tak przyspiesza do 320 km/h 1000-konne BMW M5 po tuningu! Nawet nieźle! [WIDEO]

M5 F90

Podaj dalej

Jeszcze dekadę lub 2 dekady temu nikt by nie przypuszczał, że 4-drzwiowy sedan będzie osiągał pierwszą setkę w zaledwie 3,4 s. Teraz to nic trudnego. W tak krótkim czasie do 100 km/h rozpędza się między innymi nowe BMW M5 Competition. Czy można jeszcze poprawić ten rezultat? Oczywiście, że tak.

Jak zmieniły się osiągi i parametry silnika po tuningu?

Seryjnie, samochód miał pod maską podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 l o mocy 600 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 750 Nm. Po tuningu, moc jednostki napędowej wzrosła do 1000 KM, a maksymalny moment obrotowy udało się podkręcić do 1300 Nm. Dzięki temu, czas potrzebny do osiągnięcia pierwszej setki skrócił się z 3,4 s do 2,9 s. Właściciel auta zdecydował się również na zdjęcie elektronicznej blokady prędkości. Wcześniej BMW M5 Competition rozpędzało się do 250 km/h, obecnie osiąga ponad 330 km/h. Jednak nie zostało to dokładnie sprawdzone. Na filmie samochód rozpędza się do i tak imponującej prędkości rzędu 320 km/h.

BMW M5
Fot. pixabay.com

Musisz zobaczyć to na filmie

Liczby i cyferki oczywiście są w przypadku tego egzemplarza BMW M5 Competition bardziej niż imponujące. Jednak bez obejrzenia nagrania nie robią aż tak dużego wrażenia. W samochodach o tak potężnej mocy najwięcej emocji wywołuje przyspieszenie od 100 do 200 km/h oraz od 200 do 300 km/h. Większość popularnych modeli aut już przy 150-180 km/h zaczyna się męczyć. 1000-konne auto przy takich prędkościach się dopiero rozgrzewa. Nawet wartości powyżej 200 km/h nie są dla niego ograniczeniem.

Najbardziej imponujące jest w tym samochodzie to, że M5-ka przyspiesza właściwie równomiernie do ponad 300 km/h. Nie widać nawet jednego momentu, w którym auto zaczynałoby słabnąć. Niestety tak duże pojazdy z potężną mocą mają jedną dość istotną wadę. Nawet jeśli dysponują mocą 1000 KM nieco zaburzają jej odczuwanie. Kierowca czuje się trochę odizolowany od otoczenia. Zupełnie inaczej jest w przypadku mniejszych sportowych aut typu BMW M3 czy M3 lub M4. Te modele dają znacznie więcej adrenaliny w trakcie jazdy i to nawet przy niewielkich prędkościach. Wymagają też większej koncentracji i ewentualnego kontrowania kierownicą. Jednak z drugiej strony, są dużo ciaśniejsze i przez to mniej uniwersalne. Coś za coś.

Fot. BMW, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News