Ta kompilacja filmów to najlepszy dowód na to, że Toyota Supra Mk4 pokona każde droższe auto!

Ta kompilacja filmów to najlepszy dowód na to, że Toyota Supra Mk4 pokona każde droższe auto!

Supra Mk4

Podaj dalej

Toyota Supra Mk4 to jeden z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Zasłyną nie tylko z występu w serii filmów ,,Szybcy i wściekli”, jest znany również z powodu kultowego silnika 2JZ. Z tej jednostki można wycisnąć nawet ponad 1000 KM.

Na czym polega fenomen Toyoty Supry Mk4?

Cała magia tego auta tak naprawdę tkwi w silniku. To podwójnie doładowana rzędowa 6-ka, która została skonstruowana z bardzo dużym zapasem materiałowym. Dzięki temu jest odporna na wysokie temperatury i dużą moc. Zdaniem niektórych tunerów, w tym silniku można podnieść moc aż do około 600 KM bez ,,otwierania jednostki’’. Co to znaczy? To, że nie trzeba rozkręcać silnika i montować w nim elementów wykonanych z kutego aluminium. Wyciśnięcie z tej jednostki mocy ponad 1000 KM, wymaga już jednak poważniejszych ingerencji.

Seryjnie, jednostka 2JZ dysponuje mocą około 330 KM. Jej maksymalny moment obrotowy to 441 Nm. Dzięki takim parametrom silnika, auto rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 5,1 s. Może dzisiaj, takie osiągi nie robią już piorunującego wrażenia. Jednak w latach 90. był to naprawdę rewelacyjny rezultat. Takie osiągi miało wtedy niewiele samochodów. Supra Mk4 była właśnie w tym elitarnym gronie. Prędkość maksymalna Supry w tej odmianie to 250 km/h. Warto jednak pamiętać o tym, że w Japonii auta te były ograniczone do 180 km/h. Nie wszyscy zdają sobie sprawę jeszcze z jednego faktu dotyczącego tego modelu. Supra Mk4 była oferowana tylko z kierownicą po prawej stronie. Nie można było jej więc kupić w Polsce czy w Niemczech w salonach Toyoty. Trzeba było ją sprowadzić z Japonii czy Wielkiej Brytanii.

Toyota Supra Mk4
FOT. pixabay.com

Czy Supra Mk4 jest faktycznie w stanie pokonać każde auto?

Tak, ale pod warunkiem zastosowania odpowiednich modyfikacji. Seryjna Supra Mk4 nie miałaby szans z większością sportowych współczesnych aut. Jednak przy odpowiednim tuningu, będzie w stanie konkurować nawet z najszybszymi samochodami na świecie. Co najważniejsze, Supra Mk4 po tuningu to idealna alternatywa dla Lamborghini, Ferrari czy nawet Bugatti. Oczywiście Toyota nigdy nie zaoferuje takiej jakości wykończenia i takiego prestiżu jak wymienione samochody. Jednak jest to samochód, który za dużo niższą kwotę może gwarantować osiągi na poziomie aut wartych kilka milionów złotych.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News