Szok! Tak przyspiesza Porsche 9ff o mocy 2000 KM od zera do 350 km/h! [WIDEO]

Szok! Tak przyspiesza Porsche 9ff o mocy 2000 KM od zera do 350 km/h! [WIDEO]

Turbo S

Podaj dalej

Dla większości osób, które nie interesują się sportowymi autami, nawet samochód o mocy 200 KM może wydawać się szybkim wozem. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia. Najlepszym przykładem na to jest Porsche 911 (997) wytuningowane przez firmę 9ff o mocy około 2000 KM.

Jak przyspiesza ta maszyna?

Osiągi tego drogowego bolidu są wręcz niesamowite. W przypadku tak mocnego samochodu, szczególnie z napędem na tylną oś, nie sprawdza się już osiągów od zera do 100 km/h. Mierzy się wartości od 100 do 200 km/h. W tym przypadku, co prawda Porsche ma napęd 4×4. Bazuje na wersji Turbo S. Jednak w opisie filmu nie ma osiągów do setki. Wiadomo za to, że auto rozpędza się od 100 do 200 km/h w oszałamiającym czasie 2,6 s. Prędkość maksymalna egzemplarza, który widzicie na filmie to ponad 400 km/h. Takie Porsche mogłoby bez większych przeszkód ścigać się z Bugatti Veyronem czy Chironem. Pojedynek z pewnością wyglądałby ciekawie.

Logo Porsche
Fot. pixabay.com

Po co buduje się tak mocne samochody?

Najczęściej po to, aby mogły bić rekordy w wyścigach na ¼ mili. Tego typu aut raczej nie używa się na co dzień. Palą potężne ilości paliwa i są niebezpieczne. Mocne przyspieszenie na drodze publicznej, może skończyć się spektakularnym poślizgiem i wpadnięcie w inne auta. Taki samochód trudno opanować. Co innego, na torze lub na płycie lotniska w kontrolowanych warunkach. To doskonałe miejsca na sprawdzenie osiągu tego typu samochodów. Przejechanie się takim autem musi być niesamowitym przeżyciem.

Taki tuning ma jednak swoje mankamenty. Auta sportowe w seryjnej specyfikacji są zazwyczaj znacznie bardziej przewidywalne. Prowadzą się niemal idealnie w zakrętach i dają przyjemność z ich pokonywania. Po tak drastycznym wzroście mocy, okazuje się, że samochód jest dużo szybszy, ale niestety głównie na prostej. Podczas pokonywania zakrętów robi się wręcz niebezpieczni i często trudno przewidzieć jego zachowanie. Warto o tym pamiętać decydując się na podniesienie mocy w swoim sportowym aucie. Podnosząc moc, trzeba zainwestować również w skuteczniejsze hamulce. Oczywiście w przypadku tak profesjonalnych tunerów jak 9ff, na pewno nikt o tym nie zapomniał. Konieczne jest też zmodyfikowanie układu zawieszenia. Seryjny nie poradzi sobie z większą mocą.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News