Sprawdził jak jeździ nowe BMW M5 CS! Tak szybkiego sedana jeszcze nie było!

Sprawdził jak jeździ nowe BMW M5 CS! Tak szybkiego sedana jeszcze nie było!

BMW M5 CS

Podaj dalej

Tak szybkiego sedana jeszcze nie było. Nowe BMW M5 w limitowanej serii CS to jedna z najmocniejszych tego typu limuzyn na rynku. Jest nie tylko bardzo szybka, ale ma też wiele ciekawy i unikatowych rozwiązań.

Na początek kilka ważnych informacji technicznych

Samochód ma pod maską podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 l, który generuje potężną moc na poziomie 636 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 750 Nm. Czas w jakim auto rozpędza się od zera do 100 km/h to zaledwie 3 s. Jego prędkość maksymalna to aż 305 km/h. Co ciekawe, samochód tak naprawdę ma elektroniczny ogranicznik. Jednak nie ma jeszcze oficjalnych informacji ile takie auto pojedzie po jego zdjęciu.

BMW ma na pokładzie napęd 4×4. Moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś. Przednia nie jest napędzana przez cały czas. Dzięki temu samochód zarzuca tyłem i daje więcej emocji w trakcie jazdy.

Co istotne, napęd na 4 koła można przełączyć na tryb, w którym będą napędzane wyłącznie tylne koła. Dokładnie tak jak było to we wszystkich poprzednich generacjach BMW M5. To bardzo miły gest ze strony niemieckiego producenta, że nie pozbawił swoich klientów przyjemności jazdy z wyłącznie tylnym napędem. Z resztą to od lat znak rozpoznawczy tej niemieckiej limuzyny.

Co jeszcze wyjątkowego ma ten samochód?

Między innymi żółte ledowe światła. Dostępne są tu jeszcze: unikatowe kolory, wyjątkowe wzory felg oraz specjalne sportowe fotele i tylna kanapa. Samochód ma też specjalnie wytłoczony napis na spodzie maski. M5 CS zostało wyposażone w specjalne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Nie mogło zabraknąć też kilku elementów wykonanych z włókna węglowego takich jak dokładki do przedniego zderzaka, lusterka, tylny dyfuzor oraz lotka na klapie bagażnika.

Niższa jest także waga. Samochód jest o około 70 kg lżejszy to ,,zwykłego’’ BMW M5 F90. Auto ma też znacznie sztywniejsze zawieszenie. Zastosowano tutaj bardziej sportowe amortyzatory i sprężyny. Wyjątkowa jest również cena. Ta w przypadku ,,zwykłego” M5 F90 to minimum 437 600 zł. Wersja CS jest prawie 2 razy droższa i kosztuje aż 849 900 zł. Cena jak na takie auto jest bardzo wysoka. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jest to samochód dla bardzo zamożnych kolekcjonerów aut.

Fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News