Sposób na taniego Mercedesa AMG! Coś dla fanów Mercedesa i mocnych wrażeń!

Sposób na taniego Mercedesa AMG! Coś dla fanów Mercedesa i mocnych wrażeń!

AMG

Podaj dalej

Kupił najtańszy model Mercedesa AMG. To C32 AMG o oznaczeniu fabrycznym T203. To samochód, który gwarantuje najlepszy stosunek ceny do osiągów i przyjemności z jazdy.

Co drzemie pod maską tego auta?

Samochód ma 6-cylindrowy, pancerny silnik z rodziny M 112. Jednostka ta generuje moc rzędu 354 KM. Maksymalny moment obrotowy tego motoru to 450 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej auto rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 5,2 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Egzemplarz pokazany na filmie, którego zakupił Patryk Mikiciuk pochodzi ze Szwajcarii. To bardzo dobrze, bo właśnie autach z tamtego kraju mają bardzo zadbane wnętrza, brak poważnych ognisk korozji i małe przebiegi. Oczywiście nie wszystkie, jednak jest tam sporo takich aut. Oczywiście nikt nie sprzeda idealnego egzemplarza za niewielkie pieniądze. Samochody ze Szwajcarii zwykle są dobrą bazą na przyszłego klasyka. Jednak wymagają mniej lub bardziej poważnych inwestycji. Jedno jest pewne. Auto ma już swoje lata, więc nie coś na pewno trzeba będzie dołożyć.

Oczywiście, często bywa tak, że doprowadzenie takiego auta do stanu bliskiego ideału to wydatek ponad 10 000 zł. Niby drogo, ale egzemplarz tego modelu kupiony z innego rynku może być tak pordzewiały, że będzie wymagała ingerencji blacharskie w elementy nośne konstrukcji. Nawet po zainwestowaniu dużej sumy pieniędzy w zaniedbany egzemplarz i tak nadal nie będzie on dorównywał temu, w którym baza i większość elementów jest w rewelacyjnym stanie.

Wydech AMG
Fot. pixabay.com

Co jeszcze warto wiedzieć na temat Mercedesa T203 od AMG?

Na przykład to, o czym wspomniał Patryk Mikiciuk w swoim filmie. Model ten brał udział w wyścigach Formuły jeden jako samochód medyczny. Auto było oferowane od końca 2000 roku aż do roku 2004. Co ciekawe, w latach 2004-2007 Niemcy zdecydowali się na wprowadzenie jeszcze bardziej wzmocnionej wersji C 55 AMG. Tym razem pod maskę auta trafił silnik V8 o pojemności 5,4 l. Jego oznaczenie fabryczne to M 113. Jednostka generuje moc rzędu 367 KM. Jej maksymalny moment obrotowy to potężne 510 Nm. Czas potrzebny na osiągnięcie pierwszej setki to 5,2 s. Prędkość maksymalna została tutaj ograniczona do 250 km/h. Tak samo zresztą jak w nieco słabszej odmianie C 32 AMG.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News