Sportowy 320-konny japoński sedan w cenie nowej Dacii!

Sportowy 320-konny japoński sedan w cenie nowej Dacii!

infiniti_g37_49

Podaj dalej

Szukasz sportowego, rodzinnego sedana w cenie nowej Dacii. Powinieneś zainteresować się Infinti G37. To jedna z ciekawszych propozycji na rynku w rozsądnym budżecie. Auto ma 3,7-litrowy silnik V6 z Nissana 370Z o mocy 320 KM.

Jakie jeszcze atuty ma ten model Infiniti?

Dzięki tak potężnemu silnikowi, osiąga pierwszą setkę w zaledwie 5,7 s. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Auto jest oferowane z napędem na tylną oś oraz jako G37x z układem 4×4. W tym drugim przypadku, moment obrotowy przekazywany jest przez cały czas na oś tylną, a przednia dołączana jest w razie uślizgu tylnej. Auto może mieć 6-biegową skrzynię manualną lub 8-stopniową automatyczną. Ta druga jest na tyle szybka i wygodna, że zdecydowanie lepiej wybrać właśnie ją. Oprócz rewelacyjnych osiągów, samochód trzeba pochwalić jeszcze za rasowy dźwięk silnika. W końcu to wolnossące V6.

Jak wyposażone jest to auto?

Jego główny plus to bogate wyposażenie. Skórzane fotele, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system info-rozrywki to elementy dostępne w każdym egzemplarzu Infiniti G37. Standardem są również reflektory ksenonowe. Jak na konkurenta BMW Serii 3 to naprawdę bogate wyposażenie. BMW nie miało tego w standardzie.

Ile kosztuje Infiniti G37?

Od około 30 000 zł do niecałych 80 000 zł. Cena uzależniona jest od wyposażenia, kraju pochodzenia, powypadkowej przeszłości oraz od rocznika i przebiegu auta. Tańsze są sedany, a droższe odmiany coupe. Najwięcej trzeba wydać na kabriolet, ale trudno znaleźć taką wersję na polskim rynku. Kupując ten model, trzeba pamiętać jeszcze o jednym. Ceny najdroższych egzemplarzy często są zawyżone. Z racji tego, że auto nie jest popularne i zainteresowanie nim nie jest duże, często udaje się stargować od 10 000 do 15 000 zł. To bardzo dobra cena. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że ciężko za takie pieniądze kupić tak wyposażony samochód z podobnego rocznika, który wyróżnia się na drodze.

infiniti_g37_3
Fot. Infiniti

Mankamenty, o których trzeba pamiętać

Auta produkowane do około 2013 roku miały problemy z uszczelkami magistrali olejowej. Lepiej wymienić je po zakupie. Zrezygnować z papierowych na rzecz metalowych, które są bardziej wytrzymałe. Warto dokładnie obejrzeć też auto pod kątem rdzy i korozji. Większość egzemplarzy pochodzi z USA, więc jest po mniejszych lub większych stłuczkach czy wypadkach. Największa wada to dostępność części i znalezienie warsztatu, który naprawi takie auto.

Fot. Infiniti

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News