Przetestował najbardziej szaloną odmianę Porsche 911 GT2 RS! [WIDEO]

Przetestował najbardziej szaloną odmianę Porsche 911 GT2 RS! [WIDEO]

911 GT2 RS

Podaj dalej

Przetestował jedno z najbardziej szalonych modeli Porsche GT2 RS. Tak zwariowanego samochodu tej marki jeszcze nie było. To przyspieszenie jest niesamowite. Warto zobaczyć jak to auto rozpędza się na autostradzie.

Dlaczego Porsche 911 GT2 RS 991.2 jest takie wyjątkowe?

Przede wszystkim ze względu na silnik, napęd i osiągi. Samochód ten ma 6-cylindrową jednostkę typu bokser o mocy 700 KM. Auto na filmie zostało podkręcone do około 800 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika to 750 Nm. Porsche 911 GT2 RS 991.2 osiąga pierwszą setkę w zaledwie 2,8 s. Prędkość 100 km/h na godzinę to nie wszystko co potrafi to auto. Bez trudu przekracza wartość 200 km/h i dalej nie traci werwy. Jego prędkość maksymalna to 340 km/h. Jakby tego było mało. Samochód dysponuje napędem wyłącznie na tylną oś. To prawdziwa mieszanka wybuchowa.

Prowadzenie Porsche 911, szczególnie przy wyłączonym systemie kontroli trakcji oraz stabilizacji toru jazdy, to prawdziwe wyzwanie. Ten samochód ma bardzo lekki przód, a silnik jest zainstalowany zaraz za tylną osią. Przez to tył auta jest ciężki. W przypadku wpadnięcia w poślizg, kierowca ma bardzo mało czasu na skontrowanie i wyprowadzenie samochodu z poślizgu.

Ile kosztuje Porsche 911 GT2 RS 991.2? Na jednym z popularniejszych portali aukcyjnych wystawiono taki samochód za niewiele ponad 1 800 000 zł. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że takich aut jest w Polsce zaledwie kilka. Ta wersja to prawdziwy biały kruk, nawet wśród modeli 911. Najbardziej zwariowana, ale i unikatowa odmiana tego auta.

Inne ciekawe wersje Porsche 911

Im większa moc w Porsche 911, tym znacznie trudniej opanować takie auto w trakcie poślizgu. Ci, którzy oczekują od auta większej przewidywalności powinni zdecydować się na odmianę z napędem 4×4 – 911 Turbo S. Osoby oczekujące od auta bardziej ekstremalnych wrażeń z jazdy, ale z nieco mniejszym budżetem mają do wyboru jeszcze odmiany GT2, GT3 oraz GT3 RS.

Jednak tego typu auta zdecydowanie lepiej sprawdzają się podczas jazdy na torze. Mają sztywne układy zawieszenia i są bardzo wymagające. Odmiany Turbo i Turbo S, z kolei, zdecydowanie bardziej nadają się do codziennej jazdy. Będą też znacznie łatwiejsze w opanowaniu – szczególnie podczas trudnych warunków pogodowych.

Fot. Porsche

Przeczytaj również