Decydując się na Mercedesa Klasy E w wersji sedan W211 lub w odmianie kombi S211, mamy do wyboru całkiem sporo wersji silnikowych. Podstawowe jednostki 4-cylindrowe generują moc rzędu 102-122 KM. To zdecydowanie za mało jak do tak dużego auta.
Które silniki najlepiej się sprawdzają?
Decydując się na samochód tej klasy, radzimy wybierać jednostki V6 lub V8. Odmiana E 55 to zdecydowanie jedna z najciekawszych. Pod maską takiej wersji pracuje motor benzynowy o pojemności 5,4 l. Dzięki kompresorowi, silnik osiąga potężną moc rzędu 476 KM. Jego maksymalny moment obrotowy jest równie imponujący i wynosi 700 Nm. Auto rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 4,7 s. To rewelacyjny wynik jak na odmianę, która zadebiutowała na rynku w 2003 roku. To już prawie 20 lat temu. Osiągi E 55 AMG są imponujące nawet we współczesnych czasach. Jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Ile kosztuje taki Mercedes?
Na rynku samochodów używany nie ma zbyt wielu egzemplarzy modelu E 55 AMG W211. Najtańszy taki jeżdżący samochód kosztuje zaledwie 56 900 zł. To nie dużo biorąc pod uwagę osiągi tego wozu. Jednak decydując się na auto z najniższego pułapu cenowego, trzeba zdawać sobie sprawę, że taki pojazd może wymagać sporych nakładów finansowych. Z kolei, najdroższe egzemplarze E 55 AMG W211 wystawiono za ponad 100 000 zł. Te, najczęściej pochodzą z rynku japońskiego i mają najniższe przebiegi.
Niezależnie od tego, na który egzemplarz się zdecydujecie, musicie pamiętać o tym, że egzemplarze z najmniejszymi przebiegami również wymagają sporych inwestycji. Te auta mają już swoje lata, a sztuki z małym przebiegiem więcej stały niż jeździły. Efekt tego jest taki, że po latach pojawiają się wycieki. Uszczelnienie jednostki napędowej V8 nie należy do tanich czynności serwisowych. Do tego dochodzą jeszcze inne elementy, które zużywają się z powodu starzenia. W rezultacie, może okazać się, że samochód wymaga dołożenia kilkudziesięciu tysięcy złotych. Niestety, tego typu wozy nigdy nie były tanie w utrzymaniu.

Przed zakupem E 55 AMG i każdego innego auta sportowego z podobnej epoki, radzimy dobrze sprawdzić ceny części i mieć w rezerwie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na wypadek pojawienia się nieprzewidzianych usterek, a takie na pewno będą.
Fot. pixabay.com