Podobne a jednak zupełnie inne
Co przez lata łączyło kolejne generacje Porsche 911 z Volkswagenem Beetle? Napęd na tył oraz silnik typu bokser chłodzony powietrze. A także garbata sylwetka i charakterystyczne okrągłe światła z przodu. Sytuacja zmieniła się naście lat temu, kiedy przy okazji premiery New Beetle’a zrezygnowano z silników typu bokser, z chłodzenia powietrzem oraz napędu na tylną oś. Z kolei Porsche wycofało się z jednostek chłodzonych powietrzem. Pozostał jednak podobny kształt i okrągłe reflektory.

Choć pierwsze generacje 911 i Beetle’a miały sporo podobieństw, to tak naprawdę były zupełnie innymi samochodami. Porsche to auto luksusowe, przeznaczone dla zamożnych ludzi oczekujących jak największych emocji w trakcie jazdy. Gabrus był konstrukcją typowo budżetową, dla przeciętnego obywatela.
Ważne parametry techniczne
Na wideo możecie zobaczyć dość nietypowe porównanie. Porsche 911 GT3 RS generacji 991.2 i starego Garbusa. Na temat Volkswagena wiemy jedynie to, że jego silnik generuje moc 450 HP. Jego maksymalny moment obrotowy to 657 Nm. Auto pochodzi z 1972 roku i waży zaledwie 1050 kg. Co ciekawe, źródłem napędu tego auta jest silnik z Tesli Model S.
W przypadku Porsche, auto dysponuje silnikiem benzynowym silnikiem o pojemności 4-litrów. To 6-cylindrowa jednostka typu bokser o mocy 520 KM. Maksymalny moment obrotowy tego motoru to 470 Nm. Auto osiąga pierwszą setkę w zaledwie 3,2 s. Jego prędkość maksymalna to 312 km/h. Waga samochodu wynosi 1430 kg.
Jeśli chcecie zobaczyć, który samochód wygrał ten pojedynek, musicie koniecznie obejrzeć podlinkowany przez nas film. Wynik tego pojedynku nie jest taki oczywisty. Co prawda, Porsche jest mocniejsze, ale też więcej waży. Z kolei Garbus ma mniejszą moc, ale jest lżejszy. Trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że źródłem napędu w tym egzemplarzy jest jednostka elektryczna. Ta ma taki sam moment obrotowy w całym zakresie pracy silnika. To może dać temu sleeperowi przewagę podczas wyścigu. Może, ale wcale nie musi.
Fot. YouTube/Kanał: carwow, pixabay.com