Polski mechanik pokazał silnik Mercedesa. Już po około 72 000 km wymagał remontu

Polski mechanik pokazał silnik Mercedesa. Już po około 72 000 km wymagał remontu

Mercedes Klasy E W212

Podaj dalej

Jedne z polskich mechaników prowadzący kanał Auto Challenge na YouTubie pokazał uszkodzony silnik Mercedesa. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jednostka ta ma przebieg zaledwie niewiele ponad 72 000 km.

Co uległo uszkodzeniu?

Jak mówi mechanik doszło do przeskoczenia łańcucha rozrządu. W wyniku czego pogięte zostały zawory zarówno ssące jak i wydechowe. Tylko 4 zawory zostały nietknięte. Cała reszta nadaje się już tylko do wymiany. Mechanik zwrócił uwagę również na bardzo twarde uszczelniacze zaworowe co jego zdaniem sugeruje wysoką temperaturę pracy. Nagrywający chwali Mercedesa łatwość demontażu pokrywy zaworów, kolektorów (ssącego i wydechowego) oraz głowicy, cewek, wtryskiwaczy oraz innych elementów.

Zepsuty silnik widoczny na filmie to prawdopodobnie jednostka benzynowa 1.8 l z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jej fabryczne oznaczenie to M 271. Generuje ona moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Auto z nagrania to Mercedes Klasy E W212 w odmianie E 200 NGT BlueEFFICIENCY. Samochód z takim silnikiem osiąga pierwszą setkę w 10,4 s. Jest to uzależnione oczywiście od mocy Jego prędkość maksymalna to 220 km/h. Silnik ten był dostępny w tym modelu do lutego 2013 roku.

Dlaczego doszło do uszkodzenia silnika przy tak niewielkim przebiegu?

Prawdopodobnie źródłem problemów była wymiana oleju co około 30 000 km. Zwykle oleju już po około 15 000 km jest już na tyle zużyty, że nie chroni odpowiednio wewnętrznych części silnika. W ten sposób wyeksploatowany olej w znaczącym stopniu przyczynia się do znacznie szybszego zużycia jednostki napędowej.

Co zrobić, aby ograniczyć ryzyko pojawienia się tego typu usterki?

Przede wszystkim w przypadku silników wyprodukowanych po 2010 roku radzimy wymieniać olej co 10 000 km. Skrócenie interwału z zalecanych przez producenta z 30 000 km sprawi, że łańcuch rozrządu i inne elementy jednostki napędowej wytrzymają znacznie dłużej.

Mercedes W212
Fot. Mercedes

Warto też po 10 latach i to niezależnie od przebiegu posłuchać łańcucha rozrządu na zimnym silników. Radzimy wymienić też pasek wielorowkowy wraz z całym osprzętem. Aby samochód miał właściwe chłodzenia konieczny jest też zakup nowej pompy wody. Z kolei, co 4 lata warto wymieniać płyn chłodniczy. Sprawny układ chłodzenia to podstawa.

Fot. Mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News