Polak kupił taniego Mercedesa! Teraz musi dołożyć do niego drugie tyle!

Polak kupił taniego Mercedesa! Teraz musi dołożyć do niego drugie tyle!

Felga Mercedes

Podaj dalej

Niektórym osobom wydaje się, że zakup nastoletniego auta marki premium za niewielkie pieniądze to świetny pomysł. Mają nadzieję, że to bardzo dobra okazja i wystarczy niewiele dołożyć, aby przywrócić autu dawną świetność. To tylko pozory.

Utrzymanie starego auta marki premium będzie kosztować krocie

Niestety rzeczywistość jest w tym przypadku brutalna. Zakup taniego nastoletniego samochodu marki premium zwykle kończy się katastrofą finansową właściciela. Dość szybko okazuje się, że usterek w aucie jest cała masa. Do tego już po kilku naprawach wychodzi na jaw, że końca napraw tak naprawdę nie widać. Po wyeliminowaniu 5 awarii pojawia się 7 kolejnych. To efekt wieloletnich zaniedbań poprzednich właścicieli.

W końcu użytkownik auta zostaje postawiony pod ścianą. Musi decydować. Albo dalej wydaje tysiące złotych i liczy na to, że lista usterek w końcu zacznie się kurczyć. Albo sprzedaje wóz po kosztach i przyjmuje do wiadomości, że włożonych w samochód pieniędzy już nigdy nie odzyska. Niestety, tak w większości przypadków wygląda ratowanie starych, zaniedbanych aut i to nie tylko marek premium.

Jeden z takich samochodów możecie zobaczyć na filmie wrzuconym na kanał Mercedes Maniac, przez mechanika specjalizującego się w naprawie Mercedesów. Tego typu materiałów wideo jest tam znacznie więcej. To dobra przestroga dla osób liczących na zakup okazji za małe pieniądze.

Z jakimi usterkami trzeba się zmagać ratując stare auto?

Ci, którzy darzą sentymentem takie auta muszą przygotować bardzo dużo gotówki, aby je uzdrowić. Niestety, czas nie stoi w miejscu, a oprócz licznych zaniedbań z wiekiem wychodzą jeszcze inne niedoskonałości. Guma w elementach zawieszania czy uszczelkach zaczyna się kruszyć ze starości. Niektóre wykonane z niej części po prostu pękają.

Metalowe elementy korodują, a izolacja kabli całkowicie się wykrusza. W efekcie trzeba wykonać wiele napraw blacharsko-lakierniczych. Do tego wymiany wymaga sporo uszczelek, oringów i różnego typu uszczelniaczy. Zarówno tych przy silniku i napędzie jak i przy drzwiach, podszybiu czy klapie bagażnika.

W zaniedbanych autach generalnego remontu zwykle wymaga również zawieszenie. Poprzedni właściciela, albo długo jeździli ze zużytymi elementami lub teoretycznie je wymieniali. Jednak stosując najtańsze zamienniki, które szybko tracą swoje właściwości.

Fot. pixbay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News