Pokazał roczną Toyotę Corollę z przebiegiem 2500 km? Znalazł wiele ognisk korozji!

Pokazał roczną Toyotę Corollę z przebiegiem 2500 km? Znalazł wiele ognisk korozji!

Toyota Corolla 2020 korozja

Podaj dalej

Jeden z mechaników zajmujących się konserwacją podwozia w samochodach postanowił pokazać jak wygląda najnowsza generacja Toyoty Corolli z 2020 roku z przebiegiem 2500 km. Jeśli planujesz kupić takie auto, powinieneś zobaczyć ten film.

Toyota Corolla z 2020 roku z przebiegiem 2500 km od spodu

Autor filmu nagrał samochód na podnośniku pokazując jego powozie. Jego uwagę zwróciło wiele wyprysków korozji. Póki co nie są to jeszcze poważne ogniska rdzy. Jednak skoro po zaledwie roku i przejechaniu 2500 km wiele elementów Corolli wygląda tak jak wygląda, to nie wróży to dobrze na przyszłości. Z jednej strony nas to nie dziwi. Dlaczego? Bo wiele japońskich producentów od dekad ma problemy z dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Większość aut z tamtych stron nie jest ocynkowanych.

Fot. Toytoa

Jak wydłużyć żywotność blacharki w japońskim aucie? Oczywiście najlepszą metodą jest profesjonalna konserwacja takiego samochodu. Najlepiej zrobić to zaraz po opuszczeniu przez pojazd salonu. Im wcześniej tym lepiej. Najważniejsze, aby zdążyć przed zimą i działaniem soli drogowej. Ta w znacznym stopniu przyspiesza korodowanie blachy.

Co jeszcze można zrobić, aby uniknąć rdzy?

Oprócz zabezpieczenia auta przed korozją, warto przestrzegać kilku prostych zasad. Przede wszystkim, podczas okresu zimowego, warto od czasu do czasu umyć samochód wraz z podwoziem. Kolejna istotna kwestia to nie parkowanie na trawie lub klepisku. W takich miejscach jest znacznie większa wilgotność niż na parkingach z betonu czy kostki brukowej. Oczywiście sporadyczne parkowanie w wyżej wymienionych miejscach nie przyspieszy korozji. Jednak zostawianie tam auta codziennie będzie miało realny wpływ na pojawienie się ognisk rdzy w dość szybkim czasie.

Aby uniknąć korozji podłogi – szczególnie w autach japońskich – warto kupić gumowe dywaniki. Przez materiałowy przesiąka woda z solą, którą mamy na butach. Pod dywanikami jest wykładzina, która również przepuszcza wilgoć. W efekcie, pod spodem powstaje korozja. Dlatego warto zawczasu zadbać o swój samochód, aby później nie musieć usuwać rdzy. Tę bardzo trudno całkowicie wyeliminować. Jak pojawi się już raz i doprowadzimy do powstania większego ogniska, to można z nią walczyć latami.

Fot. Youtube/Kanał: Stacja: Konserwacja

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News