Pojedynek sleepera Łada Niva o mocy 1500 HP po polskim tuningu z Audi RS6 C7 i z RS3 8PA! [WIDEO]

Pojedynek sleepera Łada Niva o mocy 1500 HP po polskim tuningu z Audi RS6 C7 i z RS3 8PA! [WIDEO]

lada_niva

Podaj dalej

W Internecie furorę zrobiło już wiele ciekawych sleepeer. Był Trabant, wiele Volkswagenów Golfów 2. generacji, a także Nissan Maxima, który uporał się z Porsche 911. Tym razem przyszedł czas na auto z Rosji. Samochód, który możecie zobaczyć w akcji to Łada Niva. Nie jest to jednak seryjna specyfikacja.

Auto jest po ,,grubym’’ tuningu

Samochód poddano wielu modyfikacjom. Nie wiemy co dokładnie zmieniono, ale bez solidnego wkładu pieniężnego i wielu godzin w warsztacie nie udałoby się uzyskać tak piorunującego rezultatu. Jednostka napędowa, która trafiła pod maskę Nivy generuje moc rzędu 1500 HP. Jak widać na załączonym wideo, samochód bez problemu radzi sobie z wyprzedzeniem Audi RS3 1. generacji czy RS6 C7 z podwójnie doładowanym potężnym silnikiem V8. Mało który samochód startujący z taką Ładą w wyścigu na ¼ mili miałby jakiekolwiek szanse na zwycięstwo. No chyba, że mówimy o modelach takich marek jak Ferrari, Porsche czy Lamborghini.

Z takimi autami Łada nie miała by już tak łatwo. Jednak wydaje się nam, że z częścią z nich mogłaby wygrać. W końcu mało który samochód generuje tak potężną moc, nawet w kręgu super szybkich aut. Jakby tego było mało, auto zostało zmodyfikowane przez warszawską firmę VTG zajmującą się tuningiem. Jednak jedyne co wiemy na temat tego egzemplarza Łady, to fakt, że ma on pod maską amerykański silnik V8 LS.

lada_niva_legend
Fot. Lada

Trochę faktów na temat seryjnej Łady Nivy

Generacja Łady Nivy, którą widzicie na nagraniu jest produkowana od 1977 roku. W tym czasie zdążyła już kilka razy zmienić nazwę. Nie wiemy, w którym roku został wyprodukowany egzemplarza z nagrania. Najsłabsza odmiana miała około 60 KM, najmocniejsza generuje moc 80 KM. Ta ostatnia odmiana osiąga setkę w 23 sekundy. Jej prędkość maksymalna to bezpieczne 123 km/h. Ewidentnie nie jest to samochód o sportowych osiągach. Z drugiej strony trudno się dziwić. Łada Niva w założeniu miała być tanim samochodem terenowym, a nie autem do wyścigów na ¼ mili. SWAP silnika na LS-a V8 z pewnością dodał temu autu ,,trochę’’ wigoru. Trzeba przyznać, że była to przemyślana i naprawdę dobra modyfikacja. Pytanie tylko czy karoseria auta wytrzyma takie przeciążenia. Ciekawe jak Niva z takim motorem sprawdziłaby się w terenie. Na była by jeszcze skuteczniejsza niż seryjna.

Fot. Lada

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News