Pojedynek mistrzów! Nowy Volkswagen Golf R kontra BMW M3 Competition G80. Które auto wygrało?

Pojedynek mistrzów! Nowy Volkswagen Golf R kontra BMW M3 Competition G80. Które auto wygrało?

VW Golf R vs BMW M3 Competition

Podaj dalej

Całkiem niedawno na rynku pojawiły się dwa rozchwytywane niemieckie auta sportowe o zupełnie innym charakterze. Brytyjska ekipa programu carwow postanowiła zorganizować pojedynek tych dwóch wyjątkowy samochodów.

Na początek trochę na temat parametrów technicznych

Volkswagen Golf R 8. generacji ma pod maską 4-cylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 2-litrów i mocy rzędu 320 KM. Maksymalny moment obrotowy to 420 Nm. Samochód ma napęd na 4 koła ze sprzęgłem Haldex rozdzielający moc między osiami. Auto ma 7-biegową, 2-sprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną DSG. Golf R osiąga pierwszą setkę w 4,7 s. Prędkość maksymalna jest tutaj ograniczona do 250 km/h.

Jak to jest w przypadku BMW M3 Competition G80? Ta bawarska maszyna ma pod maską 6-cylindrowy, rzędowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 510 KM. Maksymalny moment obrotowy to w tym przypadku aż 650 Nm. Samochód ma napęd tylko na tylną oś oraz 6-biegową skrzynię automatyczną. To klasyczna przekładnia, nie 2-sprzęgłowa. Prawdopodobnie jest nieco wolniejsza od DSG, choć skrzynia w BMW i tak działa bardzo szybko. Samochód osiąga pierwszą setkę w zaledwie 3,9 s. Prędkość maksymalna jest tutaj ograniczona do 250 km/h. Jednak po zdjęciu blokady, auto jest w stanie rozpędzić się do 290 km/h.

Który samochód okazał się szybszy?

Oczywiście BMW M3 Competition i nie jest to żadnym zaskoczeniem. Jednak różnice w czasie, które obydwa auta osiągnęły podczas wyścigu na ¼ mili są już raczej symboliczne. Golf R uzyskał czas 12,7 s, a BMW okazało się lepsze zaledwie o 1 s. Biorąc pod uwagę różnice w cenach tych modeli to niewielka różnica. Najtańszy egzemplarz Volkswagena Golfa R 8. generacji kosztuje 197 500 zł. Z kolei, za BMW M3 Competition G80 trzeba zapłacić prawie 2 razy tyle, czyli 387 400 zł.

Oglądając ten wyścig, trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że przy jeszcze wyższych prędkościach BMW może zacząć mocniej odjeżdżać Golfowie. W końcu ma aż o 190 KM więcej. W tego typu sportowych autach pozostaje jeszcze jedna kwestia. Reakcja na gaz, która w wielu przypadkach ma bardzo duży wpływ na wygraną danego samochodu. Oczywiście dane podawane przez producentów również mają znaczenie, ale liczy się również kierowca. Nawet w wyścigu na ¼ mili.

Fot. Youtube/Kanał: carwow

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News