Pasjonat z Polski wykrzesał z silnika Diesla 1.9 TDI ponad 700 KM!

Pasjonat z Polski wykrzesał z silnika Diesla 1.9 TDI ponad 700 KM!

1.9 TDI

Podaj dalej

Silnik 1.9 TDI przez lata cieszył się ogromną popularnością. Obecnie to już relikt przeszłości. Samochodów z tym motorem jest coraz mniej i choć trudno w to uwierzyć, część z nich już wkrótce będzie autami zabytkowymi. Modyfikacji tej jednostki napędowej było już mnóstwo. Ta jest jednak wyjątkowa.

Golf o osiągach Bugatti Veyron?

Nie wiemy dokładnie jakie przyspieszenie do setki ma ten szalony Volkswagen Golf Mk1 z silnikiem 1.9 TDI. Czas, który ten pojazd uzyskał na ¼ mili to 9,47 s. Do pierwszej setki, ten klasyczny hatchback rozpędza się w zaledwie 2,5 s. Można przypuszczać, że z powodzeniem mógłby ścigać się z Bugatti Veyron. Pytanie tylko, czy równie dobrze trzymałby się w zakrętach. Co do tego mamy wątpliwości. Jednak to konstrukcja stworzona do wyścigów na ¼ mili, a nie do szybkiego pokonywania zakrętów. W dragach sprawdza się bardzo dobrze, co widać na podlinkowanym wideo.

Fot. Volkswagen

Ile kosztuje zbudowanie takiego auta?

Pomysłodawca projektu mówi, że nie da się tego dokładnie policzyć. Z pytań zadawanych przez prowadzącego wywiad, można jednak wywnioskować, że na pewno kwota przekroczyło 100 000 zł. Jak widać nie są to małe koszty. Jednak nie można zapomnieć o tym, że to samochód o osiągach najszybszych aut na świecie. Biorąc pod uwagę ceny topowych modeli Ferrari, Lamborghini, Pagani czy Bugatti, można śmiało stwierdzić, że zbudowany Golf jest naprawdę tani. Tak spektakularne osiągi za tak ,,niewielkie pieniądze’’ to coś, na co warto wydać swoje pieniądze.

Jak widać, ponad 700-konnego Golfa można mieć za ułamek ceny sportowego auta. Samochód o zbliżonych osiąga będzie kosztował nawet 10 razy tyle. Budowa takiego projektu się opłaca. Jednak trzeba pamiętać o tym, że niesie za sobą spore ryzyko. Po pierwsze, jazda takim autem to zawsze ryzyko, że coś się zepsuje. Nie ważne ile pieniędzy zainwestowaliście w projekt i jak bardzo profesjonalni mechanicy przy nim pracowali. Duża moc to duże obciążenia i znacznie większe ryzyko awarii. Sama budowa auta to nie wszystko. Trzeba mieć jeszcze przygotowaną gotówkę na ewentualne usterki. Niestety te zdarzają się zawsze w tego typu projektach. Jak widać, zbudowanie własnego auta nie jest prostym zadaniem. Wymaga też sporo cierpliwości.

Fot. Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News