Pamiętacie pierwszą generację BMW X6? To był hit sprzedaży! Ile teraz kosztuje takie auto!

Pamiętacie pierwszą generację BMW X6? To był hit sprzedaży! Ile teraz kosztuje takie auto!

bmw_x6

Podaj dalej

Jeszcze 10- czy 13-lat temu BMW X6 wzbudzało duże zainteresowanie, szczególnie wśród zamożnych osób, które chciały kupić luksusowego SUV-a, ale trochę innego niż wszystkie. Połączenie sylwetki coupe z 4-drzwiowym Crossoverem okazało się przepisem na rynkowy hit.

Ile kosztują najtańsze egzemplarze BMW X6 pierwszej generacji?

Najtańsze sztuki można znaleźć na internetowych portalach aukcyjnych już za około 50 000-60 000 zł. Niestety, w zdecydowanej większości przypadków są to samochody z usterkami. Niekiedy okazuje się, że nie są to awarie łatwe i tanie do wyeliminowania. Nikt przecież nie sprzeda zadbanego auta za najniższą cenę rynkową.

W przypadku najtańszy egzemplarzy może okazać się, że do auta trzeba będzie dołożyć nawet 30 000-40 000 zł. Oczywiście wszystko zależy od silnika i nagromadzonych usterek. Ile więc trzeba wydać na zadbane BMW X6 E71? Najtańsze zadbane sztuki kosztują około 70 000 zł. Na najdroższe trzeba wydać nawet 130 000 zł. Te zostały wyprodukowane w okolicach 2012-2013 roku.

Który silnik warto wybrać?

Na pewno godne uwagi są wersje benzynowe xDrvie35i (306 KM) z doładowanym silnikiem 3-litrowym. Do kwietnia 2010 roku, jednostka ta miała dwie turbosprężarki, a potem jedną. To udane motory, jednak nie są całkowicie wolne od wad. Odmiana N54 z lat 2008-2010 miewa problemy z układem wtryskowym i cewkami. Z kolei wersja N55 z lat 2010-2014 może wymagać wymiany rozrządu i panewek już przy 80 000 km. Warto zrobić to prewencyjnie, bo będzie czekać nas niemiła niespodzianka.

Odradzamy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 l i mocy 408 KM dostępne w wersji xDrive50i. Ma wadliwe wtryskiwacze, które wymagają wymiany już po 50 000 km. Zlekceważenie tej usterki może doprowadzić do zatarcia silnika.

Decydując się na diesla najbardziej godne uwagi są odmiany starszego diesla M57 dostępne w wersjach xDrive30d o mocy 235 KM oraz w xDrive35d generującej moc 286 KM. Wybierając te dwie jednostki trzeba pamiętać, aby przy 200 000 km wymienić łańcuch rozrządu. Ta lubią zrywać się bez zapowiedzi. Dostępny jest jeszcze nowszy diesel N57 w wersjach: xDrive30d o mocy 245 KM oraz xDrive40d o mocy 306 KM. W przypadku tych odmiana rozrząd wytrzymuje zaledwie 150 000 km, a przy przebiegu 100 000 km konieczna jest jeszcze wymiana panewek.

Fot. BMW

Przeczytaj również