Ostatnia szansa kupienia zadbanego BMW 7 E38 za rozsądne pieniądze!

Ostatnia szansa kupienia zadbanego BMW 7 E38 za rozsądne pieniądze!

BMW 7 E38

Podaj dalej

BMW Serii 7 E38 to jedna z najciekawszych i najbardziej kultowych generacji flagowej limuzyny tej bawarskiej marki. Jest to też ostatnia odsłona tego modelu zaprojektowana według starych, niemieckich konserwatywnych zasad.

Samochód ten łączy w sobie elegancję i sportowe doznania

Większość limuzyn segmentu F została zaprojektowana po to, aby przewieźć pasażerów siedzących na tylnej kanapie w możliwie jak najbardziej komfortowych warunkach. BMW oczywiście też to potrafi, ale to samochód o nieco innych charakterze. Jazda nim jest wygodna i dostojna, ale też bardzo precyzyjna i sportowa.

BMW zrobiło auto, które połączyło ze sobą dwa sprzeczne światy. Wysoki komfort z przyjemnością szybkiej jazdy. Seria 7 i to właściwie każdej generacji to samochód, który aż chce się prowadzić samemu. W przypadku Mercedesa Klasy S, wielu właścicieli korzysta z szofera. Właściciel BMW Serii 7 chce prowadzić auto sam.

Odpowiedni silnik jest tylko jeden, a właściwie dwa

W BMW Serii 7 E38 były dostępne różne silniki. Jednak ten, który najbardziej pasuje do tego modelu to jednostka M62B44 o pojemności 4,4 l. Motor ten ma 8-cylindrów i generuje moc 286 KM. To niezbyt wysilona jednostka jak na współczesne realia, ale zapewnia w zupełności wystarczające osiągi. Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,6-7 s.

Spotykane są przypadki rozciągania się łańcucha rozrządu przy 200 000-300 000 km. Egzemplarze do 1998 roku miły na cylindrach powłokę ceramiczną z nikasilu, która może się ścierać. Jedne rozwiązanie tego problemu to remont generalny silnika. Trzeba też regularnie sprawdzać odkręcającą się zębatkę pompy oleju. Jednak przyjemny pomruk jednostki napędowej i cała przyjemność jeżdżenia tym autem sprawiają, że zapominamy o mankamentach.

Ci bardziej wymagający z zasobniejszym portfelem powinni zainteresować się topową odmianą 750i z silnikiem V12 o pojemności 6,2 l. Jednostka ta dysponuje mocą 326 KM. Osiąga pierwszą setkę w 6,6-6,8 s.

Ile trzeba wydać na taki samochód?

Ceny najdroższych egzemplarzy z Japonii przekroczyły już barierę 100 000 zł. Stosunkowo zadbane auto z europejskiego rynku, jednak z trochę większym przebiegiem można kupić już od 30 000-40 000 zł. Za 20 000-30 000 zł wystawiona są odmiany 6-cylindrowe. Samochody za 10 000-15 000 zł lub tańsze w zdecydowanej większości przypadku są w bardzo słabym stanie. Ratowanie ich staje się powoli nieopłacalne.

Fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News