Oddajesz mechanikowi samochód na generalny remont silnika? Sprawdź wcześniej to rozwiązanie! Może być taniej!

Oddajesz mechanikowi samochód na generalny remont silnika? Sprawdź wcześniej to rozwiązanie! Może być taniej!

BMW 335d E90 Silnik

Podaj dalej

Przypadki zatarcia silnika zdarzają się w każdym aucie. Zarówno w przypadku stosunkowo świeżysz samochodów jak i tych leciwych. Co najczęściej robimy w takiej sytuacji? Większość osób wybiera jedną z dwóch opcji. Generalny remont silnika, albo sprzedaż auta z uszkodzoną jednostką napędową.

Ile może kosztować remont silnika?

Remont silnika, nawet o stosunkowo niedużej pojemności, nie należy do tanich czynności serwisowych. Często trzeba na taką operację przeznaczyć około 10 000 zł. Oczywiście, w przypadku starszych aut i mniejszej ilości zniszczonych elementów może być to trochę tańsze. Jednak zwykle tak nie jest. W przypadku większych jednostek napędowych, koszt remontu silnika może wzrosnąć nawet do 30 000-40 000 zł. W naprawdę mocnych autach, za taką naprawę klient zapłaci jeszcze więcej. Nie warto na niczym oszczędzać przy okazji takiego zabiegu. Zakup części słabej jakości, nawet tych pozornie mało ważnych, dość szybko może się zemścić.

Silnik
Fot. pixabay.com

Alternatywa dla remontu silnika

Choć niektórym osobom może się to wydawać zupełnie abstrakcyjne. W niektórych przypadkach bardziej opłaca się kupić nowy silnik niż remontować stary. To nie żart. Zanim zlecicie mechanikowi generalny remont jednostki napędowej, najpierw zadzwońcie do ASO i zapytajcie ile trzeba wydać na taką jednostkę napędową. Nawet jeśli będzie on droższa o niewielką kwotę, to i tak bardziej opłaca się zamontować fabrycznie nowy motor.

Silnik 2.0 TDI Common rail
Fot. Volkswagen

W przypadku nawet najdokładniejszego remontu, nigdy nie ma się pewności, że silnik będzie działać prawidłowo. Oczywiście, dobry warsztat powinien dać gwarancję na taka naprawę. Jednak zdecydowanie bezpieczniej i wygodniej będzie zamontować nowy motor. Jeśli coś będzie z nim nie tak to łatwiej zwrócić cały silnik niż go rozbierać i szukać konkretnej zużytej części. Nowe to nowe. Jednostka po remoncie, nawet po wymianie większości elementów nigdy nie będzie w tak dobry stanie jak ta prosto z fabryki. Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. W niektórych przypadkach trudno jest dokupić części do danego silnika. Trzeba je zamawiać z innego kontynentu, a kiedy trafią już do warsztatu, może okazać się, że nie pasują. W wyniku tego, naprawa auta się przedłuża, a cierpliwość właściciela samochodu wystawiana jest na próbę.

Fot. BMW, pixabay.com, Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News