Nowe BMW M3 kontra Porsche 911! Skoro prawie nie widać różnicy to po co przepłacać!

Nowe BMW M3 kontra Porsche 911! Skoro prawie nie widać różnicy to po co przepłacać!

bmw_m3_competition

Podaj dalej

Ekipa programu carwow znowu wpadła na kolejny ciekawy pomysł. Tym razem zdecydowali się na porównanie nowego BMW M3 G30 i Porsche 911 Carrera 992. Który z samochodów okazał się szybszy podczas wyścigu?

Trochę faktów

BMW M3 G80 ma 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik R6, który w wersji Competiton generuje moc 510 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 550 Nm. Dzięki temu, auto rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,9 s. Samochód, który widzicie na nagraniu to wersja z napędem tylko na tylną oś.

Czym może pochwalić się Porsche 911? Auto ma podwójnie doładowany 3-litrowy silnik o dość skromnej mocy rzędu 385 KM. Nie jest to dużo jak na samochód sportowy. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 450 Nm. Egzemplarz testowany przez carwow dysponuje napędem na tylną oś. Auto osiąga pierwszą setkę w 4-4,2 s w zależności od skrzyni biegów. Jak widać, pomimo sporej rozbieżności w mocy, osiągi obydwu samochodów są podobne. Trzeba jednak pamiętać o tym, że Porsche jest lżejsze. Waży 1580 kg, a masa M3-ki to około 1805 kg. Na korzyść Porsche może przemawiać też fakt lepszego dociążenia tylnej oś w modelu 911 – silnik jest tutaj umieszczony z tyłu, w BMW zainstalowano go w przedniej części nadwozia.

Który samochód wygrał wyścig?

Wiele osób zapewne obstawiałoby w ciemno, że Porsche jest faworytem. Jak widać na filmie, tak właśnie było, ale nie za każdym razem. Marka zobowiązuje, 911 pomimo mniejszej mocy poradziło sobie z pokonaniem M3. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie była to zbyt duża rozbieżność. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że spora różnica w cenie nie jest warta tych 0,1 s. Tym bardziej, że podczas startu lotnego z tak zwanej rolki to BMW okazało się szybsze.

Logo Porsche
Fot. pixabay.com

Abstrahując od osiągów, M3 jest też znacznie praktyczniejsze. To samochód, którym można jeździć na co dzień, a od czasu do czasu pojechać na tor. 911 również sprawdzi się w codziennej jeździ, ale pod warunkiem, że nie ma się dzieci i sporadycznie korzysta z bagażnika. Jazda tym modelem w trasę będzie problematyczna. Po prostu nie ma gnie schować walizek. BMW M3 to samochód uniwersalny. Bez problemu można zabrać na pokład rodzinę, a nawet wyskoczyć z nią na tor. Właśnie takie jest BMW, to auto wielozadaniowe.

Fot. BMW, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News