Większość laików widząc samochody nawet po niegroźnych kolizjach jest przerażona. Nigdy nie chciałaby mieć takiego auta. Jednak takie samochody trafiają na rynek i ludzie je kupują. Jeżeli wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką to nie ma problemu.
Które elementy można naprawiać w aucie po wypadku?
W teorii da się wymienić wszystko. Oprócz drzwi, przednich błotników, maski i klapy bagażnika, w przypadku których, wystarczy odkręcić śruby mocujące, aż po elementy wymagające cięcia i wspawania. Należą do nich między innymi: tylne błotniki, dach podłużnice czy progi.

Zdecydowanie lepiej wybierać auta, w których były zmieniane elementy mocowane na śruba. W tych przypadkach, samochód – tak naprawdę – niczym nie odbiega od nowego pod względem bezpieczeństwa.
Z wymianą tych części skorupy auta jest większy problem
W przypadku wymiany elementów, które trzeba wyciąć, z bezpieczeństwem bywa już różnie. Oczywiście da się wiele części wymienić w sposób zgodny ze sztuką, stosując zgrzewy w tych samych miejscach co fabryka. Jednak, niestety w wielu przypadkach naprawy są wykonywane jak najtaniej.
W efekcie, takie samochody nie są bezpieczne. Przy okazji wypadku, może okazać się, że są wręcz poważnym zagrożeniem dla kierowcy, pasażerów, a nawet innych uczestników ruchu drogowego. Na nagraniu możecie obejrzeć naprawę BMW Serii 7 po dość poważnej kolizji.
Fot. YouTube/Kanał: M Mechanic, pixabay.com